مدل جوانان؛ شبیه ترین موجودات خاتم مرسلین / ایمان و اطاعت حضرت علی (ع) به عنوان جوانی زنده و بصیر در تاریخ بشریت می درخشد.


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815429

به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز جوان؛

حضرت علی اکبر (ع) شبیه ترین موجود به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و فرزند ارشد امام حسین (ع) است که سالروز ولادت او را روز جوانی نامیده اند و الگوی آن حضرت است. جوانان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; حضرت علی اکبر (ع) از فرزندان امام حسین (ع) و بنابر برخی روایات، فرزند ارشد ایشان است که شبیه ترین افراد از نظر خلق و خو و منطق به پیامبر اسلام (ص) معرفی می شود. ، و سیدالشهدا (ع) فرمودند: هر وقت خواستیم پیامبر (ص) را ببینیم به او (علی اکبر) نگاه می کردیم. سال ولادت حضرت علی (ع) به طور دقیق مشخص نیست، اما در قتل مکرم، تاریخ ولادت آن حضرت 11 شعبان سال سی و سوم هجری قمری و از این رو در تقویم جمهوری اسلامی ایران یازدهم شعبان بوده است. «روز نو» نامیده شده است.» و سن حضرت علی (ع) در ایام شهادت، بنابر روایات مختلف، به ترتیب 18، 23، 25 و حتی 28 سال نقل شده است. رفقای این امام، درود جداگانه ای دارند. به علی بن حسین داده شد که برخی احتمال می دهند منظور از علی بن حسین در این سلام امام علی اکبر (ع) است. .


17b4d55f 81c7 4e2a a166 c6f07967303e خبر خاکستری


* ایمان و اطاعت حضرت علی (ع) به عنوان جوانی زنده و بصیر در تاریخ بشریت می درخشد.

حجت الاسلام مهدی بیگ محمدی کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: حرکت هایی که ائمه انقلاب مطرح کرده اند مانند روز جوان، روز زن، روز مرد و… مبنای بسیار خوبی برای تبیین درست مطالب است.

وی با بیان اینکه جوانان صاحب جامعه امروز و کارمند آینده کشور هستند، گفت: جوانان امروز هستند.

حجت الاسلام بزرگ محمدی گفت: امروز جوانان ما باید بسیار مراقب باشند چرا که ما به این جوانان امیدواریم و فردا جامعه را جوانان می چرخانند.

وی افزود: بنابراین جوانان باید احساس مسئولیت کنند، مورد احترام، تکریم و برخورد مسئولان قرار گیرند و همچنین به جوانانی که آینده کشور را می سازند غذا بدهند.

این کارشناس مذهبی گفت: حضرت علی (ع) نمونه جوانی در عالم خلقت بود که ایمان، اطاعت و بصیرت او همچون جوانی زنده، دوراندیش و مطیع در تاریخ بشریت می درخشد.

وی گفت: وقتی این جوان در جامعه ما تبیین می شود، جوانان دیگر از او الگو می گیرند و اگر آن جوان برای خودش الگو بگیرد قطعا مایه امید است و ما می توانیم خوشحال باشیم که چه کسی بر این جامعه حکومت می کند. فردا” خواهد بود.

حجت الاسلام بیگ محمدی با تاکید بر اینکه امید به آینده کشور جوانانی هستند که زیر دست آنها اداره می شوند، اظهار داشت: از جوانان انتظار داریم با رفتار زیبا، حسابگر و بصیرت خود ما را به وجد بیاورند تا بتوانیم به آینده و آینده امیدوارتر باشیم. جوانان فردا تربیت شوند تا کشور را با سربلندی اداره کنند و ما به این جوانان افتخار می کنیم.

وی گفت: در برخی موارد می توان جوانانی را دید که بی هدف حرکت می کنند و بدون بصیرت اظهارنظر می کنند و بدون اطلاع مسائل را مطرح می کنند که جای نگرانی دارد. باشد که جشن جامعه برای جوانان در مسیر بصیرت و منطق و عقلانیت باشد تا در آینده خود را بسازند و جامعه ای خوب بسازند.


ee5eb70a 0c3e 4ba4 a8e6 8a252a6b59ef خبر خاکستری


* طراوت و بهار زندگی، دوران جوانی است

آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه 20 اسفند با اشاره به یوم الله یازدهم شعبان سالروز ولادت حضرت علی (ع) که به نام امام علی (ع) نامگذاری شده است. روز جوانی در تقویم ما می گوید: بهار زندگی دوره جوانی است و طبیعت بهار لطافت و سرسبزی و گل و آرامش است که به میوه ها و توت ها می انجامد.

وی با اشاره به آیه 23 سوره احزاب (انا المؤمنین، اهل حق، ما عهد الله…) خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) مصداق جوانی است و این آیه نازل می شود. کسانی که با خدای خود عهد بسته اند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امام حسین (ع) در روز عاشورا هنگام حضور حضرت علی اکبر (ع) آیه فوق را نخواند، بلکه آیه «استافی» (آیه 33 سوره آل عمران) را تلاوت کرد. افزود: بسیاری از بزرگان می گویند این آیه نشانه و دلیل بر مقام والای و حتی عصمت حضرت علی (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خطاب به جوانان گفت: تا جوان هستید به فکر ادب و خودسازی و علم و دانش باشید که در جوانی راحت باشد.


2ffb556f 8134 4995 9411 6cfd69cf6536 خبر خاکستری


* حضرت علی (ع) در جوانی به بالاترین درجات انسانیت و کمال دست یافت

آیت الله محمد حجابالقاسم دولابی نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: حضرت علی اکبر(ع) مردی است که در سنین جوانی به عالی ترین مدارج انسانیت و تعالی دست یافته و دارای رتبه است. در میان مبارزان مجاهد و انقلابیون اوایل اسلام.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) به حق الگوی بسیار مناسبی برای جوانان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) مردی است که در سنین پایین به بالاترین درجات و درجات انسانیت و کمال دست یافته و در رتبه های برتر قرار دارد. مجاهدین، مبارزان و انقلابیون از بدو اسلام.

آیت الله دولابی افزود: ایشان در جوانی مجاهد و انقلابی از ابتدای اسلام به همراه پدر بزرگوارشان حضرت سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیده بودند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام علی (ع) در خلقت، گفتار و خلق و خوی شباهت بیشتری به پیامبر خدا (ص) دارد، گفت: از این نکته می توان در جوانی استفاده کرد. حتی جوانان می توانند مجسمه مردم، رفتار و کردار پیامبر گرامی اسلام (ص) باشند.

وی با بیان اینکه زیباترین خصلت برای یک جوان شبیه به برترین مخلوقات خداوند یعنی حاتم الانبیاء(ع) است، گفت: ما می توانیم راه امام علی(ع) را در پیش بگیریم تا راه را باز کنیم. جوانان عزیزمان که با پیروی از این امام زمان، شباهت کامل به خاتم و اشرف پیدا کنند.


d360206a 5cce 44b1 b70b 6bf08f5ec32c خبر خاکستری


* عناوین هفته جوآن یانگ

جوان امام حسین (ع) در روز عاشورا با فداکاری های خود جاودانه شد و درس های زیادی به جوانان داد. کرونا در سال های اخیر اما نکته جالب امسال این است که 1400 2 هفته جوانی دارد. یکی اول سال و در فروردین و دیگری آخر سال و در اسفند.

بر اساس اعلام معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، عناوین روزهای دومین هفته جوان سال 1400 به شرح زیر است:

شنبه 21 اسفند “جوانان ایرانی، ایران آینده و رهبران گام دوم انقلاب”

یکشنبه 22 اسفند، «جوانان ایرانی تبیین جهاد و دستاوردهای انقلاب»

دوشنبه 23 اسفند (مصادف با سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان) “جوانان ایرانی می توانیم به آینده و نسل خود امیدوار باشیم”

سه شنبه 24 اسفند “جوانان ایرانی، حکمرانی جدید و مشارکت اجتماعی”

چهارشنبه 25 اسفند “جوانان ایرانی، خانواده پایدار و زندگی سالم”

پنجشنبه 26 اسفند «جوانان ایرانی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی»

جمعه 27 اسفند (مصادف با سالروز ولادت امام زمان) “جوانان ایرانی، هویت، مهدویت”

تقویت جایگاه جوانان در افکار عمومی، توجه ویژه مسئولان و تصمیم گیران در سطح ملی و استانی به مسائل جوانان و تلاش برای رفع مشکلات آنان، توانمندسازی جوانان و ارتقای نشاط و امید به آینده، اعتماد به نفس و هویت در میان جوانان، ایجاد ارتباط سازنده بین جوانان و جوانان با مسئولان، اطلاع رسانی برنامه های جوانان و ارائه گزارش در این زمینه از اهداف بزرگداشت هفته جوان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جشن روز جوان در تمامی استان های کشور (همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع)) برگزار می شود. این تصمیم بر عهده مدیرکل ورزش و جوانان استان ها خواهد بود و مسئولیت نظارت بر کلیه برنامه ها بر عهده ادارات کل ورزش و جوانان استان ها می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید