مدیران باید همیشه پاسخگوی رسانه ها باشند

اشدری با تاکید بر اینکه تصور پیشرفت جوامع بدون حضور خبرنگاران و رسانه ها غیرممکن است، گفت: جایگاه تاثیرگذار خبرنگاران در هدایت و تاثیرگذاری بر افکار عمومی، ایجاد وفاق و همبستگی در جهت دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه بر این کتمان پوشیده نیست. هیچکس.


خبرنگاران چشم جامعه هستند

این مسئول گفت: در حوزه شورا و شهر، رسانه ها و خبرنگاران نیز وظیفه نظارت بر عملکرد مدیران و مسئولان شهری را بر عهده دارند و در واقع چشم مردم و مردم محسوب می شوند.

وی ادامه داد: از جامعه خبری انتظار می رود با بیان و انتقال مطالبات و انتظارات شهرداری و شوراها زبان گویای مردم، ایجاد سازوکارهای گفت وگو و تفاهم برای حل مشکلات شهری و مسئولیت پذیری و مشارکت موثر شهروندان باشد. در برنامه های شهری مدیریت

اشدری تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از رسانه ها درگیر هزینه های جاری هنگفتی هستند، از شهرداری قزوین تقاضا دارم بسترهای لازم را برای افزایش مشارکت رسانه ها در حل مشکلات شهر و تعامل بیشتر با شهر و شهروندان فراهم کند و از این قشر فرهیخته و توانمند، یک ساختمان حمایت کند. ایجاد تمامی رسانه های شهر را ویژه می دانیم تا بتوانیم از ظرفیت بی نظیر متخصصان و متخصصان در حل مشکلات شهری بهره ببریم و باری را از دوش این بستگان برداریم.

این مشاور شهرداری اضافه کرد: البته این بدان معنا نیست که رسانه ها به دلیل ثروتمند بودن از خوبی ها صحبت کنند و انتقاد سازنده به شهرداری و شورا نداشته باشند. ما می خواهیم رسانه ها چشمان مدیریت شهری باشند و با رصد مسائل شهری و نقد سازنده مجموعه مدیریت شهری به حل چالش ها کمک کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مجموعه مدیریت شهری باید نوشته ها و انتقادات اصحاب رسانه را روزنه ای برای حل مشکلات و گامی در جهت پویایی و حرکت به سوی افق روشن ببیند و در این راستا با توجه به اینکه باید از سوی روزنامه نگاران و صاحبان روزنامه حمایت لازم صورت گیرد


مدیران نباید در مقابل خبرنگاران منفعل و مقاوم باشند

اشدری با بیان اینکه مدیران نباید جبهه انفعالی و مقاومتی در برابر رسانه ها اتخاذ کنند، گفت: از کارکنان می خواهم با آغوش باز از سوالات خبرنگاران استقبال کنند، در این صورت اطلاع رسانی شفاف خواهد بود و شعارهای شورای ششم در خصوص شفاف سازی خواهد بود. از مسائل خواهد بود – نزدیک به واقعیت.

این عضو شورای شهرات تصریح کرد: حل مشکلات و چالش های مدیریت شهری بسیار مهم است و نیازمند استفاده از ظرفیت رسانه ها و قلم بلیغ خبرنگاران هستیم. نشریه شهرداری قزوین باید پیام شهر باشد و به مشکلات شهر بپردازد.

وی ادامه داد: در حالی که مطالب و اخبار استان را منعکس می کند و شهروندان را از اقدامات گسترده شهرداری و شورای شهر آگاه نمی کند، چرا باید هزینه هنگفتی برای انتشار این نشریه پرداخت شود.

اشدری تاکید کرد: می توان به جای صرف هزینه برای نشریات خانوادگی، از روزنامه ها و خبرنگاران فعال بخواهیم صفحه ای از رسانه خود را تحت عنوان پیام شهر به انعکاس مطالب واقع بینانه و بیان دغدغه ها و مشکلات شهروندان اختصاص دهند.

این مسئول تبلیغات را یکی از منابع درآمدی نشریات عنوان کرد و اظهار داشت: در حالی که بسیاری از نشریات و رسانه ها مجبور به دریافت تبلیغات دولتی و غیردولتی از نهادها، سازمان ها و شهرداری ها هستند، اما بر اساس گزارش های دریافتی از برخی رسانه های استانی، بحث انصاف در نشر دانش در شهرداری قزوین وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات شهرداری در انحصار چند رسانه است، مدعی شده است: بارها دیده شده که آگهی مناقصه و مزایده در روزنامه ای منتشر می شود که پروانه آن به نام همسر یکی از افراد شهردار است. اصلا در شهر قزوین توزیع نمی شود. در جریان آن باشد

اشدری در ادامه تاکید کرد: از این پس شهرداری قزوین موظف است در هنگام ارسال هرگونه حساب مربوط به مناقصات و مزایده به شورا، نشریه ای که در آن آگهی مشاهده شده است را ضمیمه کند.

این مسئول در پایان به نقش و اهمیت روابط عمومی در ساختار سازمانی اشاره کرد و اظهار داشت: روابط عمومی قلب تپنده، چشم و گوش و ویترین سازمان ها در بیان و انعکاس حقایق و فعالیت هاست اما مجموعه شهرداری قزوین با حدود 70 مسئول روابط عمومی. متأسفانه در جایگاه واقعی خود نیست و در رسانه ها خبر کمی از شهرداری وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید