مدیران دولت سیزدهم باید نسبت به همه روابط ناسالم حساس باشند

وی با اعلام اینکه خدمت به مردان توفیق الهی است، تصریح کرد: موضوعی که در سازندگی انسان نقش اساسی دارد و از آموزه های ماه مبارک رمضان است، نوع دوستی در پرتو تقوا است. غروب فطر به معنای توجه به دیگران است، پس وقتی ماه مبارک رمضان را یاد گرفتید، موضوع توجه به دیگران بسیار مهم است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در نظام حکومتی معتقدیم در پیشگاه خداوند هستیم و باید در برابر خداوند و مردم و شهروندان پاسخگو باشیم، افزود:

وی تاکید کرد: آنچه می تواند بنده را به وظایف خود مشغول کند این است که خود را در محضر خدا ببیند و در خلوت و آشکار اشتباه نکند. این خودکنترلی مؤثرترین سیستم کنترلی است.

آیت الله رییسی گفت: توجه به اخلاق و معنویت امتیاز بزرگی است که باید در مجموعه اداری مدنظر قرار گیرد و می تواند سازمان و اداره را بر اساس عدالت حرکت دهد.

رئیس جمهور در ادامه به کارمندان دولت توصیه کرد: «به مردم و ارباب رجوع توجه شود و روابط ناسالم محکوم شود. در انتصاب و اجرا و توزیع وجوه هر گونه بی عدالتی مذموم و ناپسند است و در دولت تحول آفرین و ضد فساد ما زشت تر است.
وی گفت: مدیران این دولت باید نسبت به همه روابط ناسالم حساس باشند و این حساسیت بسیار مهم است که باید همیشه عادلانه عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظام اداری باید همراه با عدالت باشد، افزود: از جذب نیروی انسانی و استخدام تا نظام پرداخت باید در کشور عادلانه باشد وگرنه نظام اداری معامله می شود و هر چه معامله بیشتر شود بیشتر می شود. پول به او خواهد رسید.”

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نظام چانه زنی به دور از عدالت و ارتباط با مردم در نظام حاکمیت دینی متفاوت است چرا که بالاترین کلمه در نظام عدالت دینی جهت گیری به سمت ارباب رجوع است.

وی با بیان اینکه راه خدا از مردم می گذرد و اگر می خواهید رضای خدا را جلب کنید باید دل مردم شاد و خشنود باشد، افزود: در آن مدیریت دولتی رضایت و محبت مردم است، نظام دینی مبتنی بر فرهنگ دینی است. دوست داشتن مردم و این چیزی است که امروز از ماه مبارک رمضان به عنوان درس های این ماه مبارک باید بیاموزیم.

وی با تاکید بر اینکه باید خالصانه برای مردم کار کنیم، گفت: نامی که خداوند مطرح می کند با تبلیغات و رسانه نیست، بلکه می داند از خالقان چگونه نام ببرد تا قرن ها و نسل ها به او غبطه بخورند.

رئیسی گفت: موارد متعددی از پاسخگویی داریم که در مقابل خدا، مردم و ارباب رجوع پاسخگو است، اما باید توجه کنیم که چه چیزی یک فرد را مسئول می کند.

وی با اشاره به اینکه ما در استانی کار می کنیم که بیش از 5 هزار شهید تولید کرده است که گفتن آن آسان است، اما در برزن خوابگاهی وجود ندارد که خانواده آنها نباشد که در نتیجه مسئولیت سنگینی بر عهده ماست، افزود: ما در استانی فعالیت می کنیم. 42 سال گذشت اما این کمتر از مشکلاتی است که شمرده شده و مورد نیاز است.

وی گفت: نیاز به تغییر بر هیچکس پوشیده نیست، کاری که به ویژه در حوزه راه و مدرسه باید انجام شود و شما مدیران باید این وضعیت را تغییر دهید.

رئیس جمهور گفت: این مسائل در شرایط عادی قابل حل نیست و برای جبران عقب ماندگی استان باید جهادی و جهشی انجام داد. باید برنامه ای برای تغییر وجود داشته باشد.

وی افزود: استاندار و مدیران باید برنامه را دنبال کنند و بفهمند که چه باید کرد که استان برای آن نیاز به سیستم دارد و در این سیستم اگر بخواهیم همه مشکلات را یکجا حل کنیم مشکلات امکان پذیر نیست بلکه اولویت ها را مشخص می کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه برای هر شهر، شهر و روستا باید اولویت تعیین شود، تصریح کرد: از پروژه های متعددی در استان بازدید کردیم که قطار شهری کرج و بیمارستان نیمه تمام کمالشهر کرج که در مدت 5 سال بیمارستان در حال ساخت است. نباید تمام شود که نیاز جدی به این منطقه وجود دارد یا مترویی که ۱۵ سال در شهر متوقف شده است به طور جدی دنبال شود.

وی گفت: من در روستا حفاری نمی کنم، پروژه های نیمه تمام را رصد می کنم.

وی افزود: استان البرز همچنان جمعیت قابل توجهی دارد و در حال مهاجرت است و نیروهای تحصیلکرده و موثری دارد که باید نیروهای انقلابی بومی را برای اثرگذاری در گزینش ها انتخاب کند و استان خود را نیروهای موثر خود احساس کند.

رئیس دولت سیزدهم از استاندار و مدیران البرز خواست تا از نیروهای جوان حزب الله به نحو احسن استفاده کنند و در استان خود احساس تاثیرگذاری کنند.

وی افزود: ما به دنبال توزیع عادلانه بودجه هستیم. اعتبار مهم است، برنامه و کار کارشناسی مهم است، اما مهم ترین نقش مدیران و مدیریت است، زیرا مدیران بیشترین نقش را در تحول دارند. “

وی گفت: به عنوان مثال مدیری در مدیریت که نه اعتباری اضافه کرده و نه برنامه ای را اجرا کرده، اما مدیر دیگری مجموعه را کاملا متحول کرده است، باید متفاوت باشد.

رئیسی افزود: مدیران نقش مهمی در تحول نظام اداری کشور دارند و در صورت عدم حرکت مدیران، وام ها بازپرداخت می شود و برنامه به همین شکل باقی می ماند.
البرز نیاز به یک جهش رو به جلو و سخت کوشی دارد

وی بر نقش مدیران در جذب منابع مالی و جذب نیروهای موثر و انجام تعهدات قانونی تاکید کرد و گفت: تاکید می کنم در استان البرز نیاز به پرش و مجاهدت با نیاز به انگیزه و مدیران جهادی وجود دارد.

رئیس جمهور گفت: هنر این است که مردم مسیرها و مشکلات نابرابر را طی کنند و به عنوان رئیس هیئت مدیره البرز از آنها انتظار دارم که برای حل مشکلات مردم به حرکت جهادی پشت کنند.

وی برنامه توسعه استان و برنامه هر اداره را مهم دانست و افزود: گام بعدی این بود که سرانه تخت بیمارستانی را در اولویت قرار دهیم چرا که استان البرز که جمعیت قابل توجهی دارد اما سرانه بیمارستانی یا آموزشی دارد پایین است. باید توجه بیشتری داشته باشید

وی به ساخت مدرسه به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و گفت: ساخت مدرسه باید در اولویت باشد و از فردا با کمک خیرین آغاز شود.
سرویس در ساختمان اداری برای اجاره عیب نیست

رئیسی در خصوص بحث اجاره ادارات در شهرستان فردیس که به عنوان یکی از نیازها تعیین شده بود، گفت: داشتن یک دفتر خوب و مناسب برای هر دستگاه و سازمانی خوب است، اما به نظر من اگر مدرسه نداشته باشیم. عیب است اما اگر دفتر اجاره ای باشد ساختمان عیب نیست.

وی افزود: کار در محل هم قابل انجام است اما مدرسه و بیمارستان نباید کم و کاستی داشته باشد و باید اولویت بندی شود، وقتی با اولویت ها مواجه می شویم کارهایی که مستقیماً به مردم مربوط می شود باید اولویت بندی شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت مدارس با توجه به وضعیت مهاجرتی استان یکی از اولویت هایی است که باید سریعا رصد و اقدام شود.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه البرز یک استان کشاورزی، صنعتی و گردشگری است، گفت: باید انجام شود و اینجا هم مرکز کشاورزی به ویژه دانش بنیان است.

وی گفت: باید بین علم و فناوری و موسسات تحقیقاتی پیوند داشته باشیم و از سوی دیگر 3500 کارخانه، مرکز صنعتی و شهرک صنعتی داریم که باید به پژوهشگاه ها و بخش صنعتی مرتبط شوند که به ویژه دانش مستقر در صنایع بزرگ.”

رئیسی ادامه داد: صنایع بزرگ بیش از سایرین نیاز به دانش محوری دارند وگرنه آنچه که مقام معظم رهبری در جهت دوبرابر شدن دانش بنیان از نظر کمی خواستند برای البرز و کرج در این زمینه اتفاق نخواهد افتاد و می تواند بیشترین نقش را در این زمینه داشته باشد. این دستور راننده.”

وی افزود: بیمارستان های شهرستان های هشتگرد و طالقان فردیس نیز باید در اولویت قرار گیرند و با توجه به موضوع زندان ها در گزارشی که دریافت کردم قانون اجازه جابه جایی زندان های شهرستان را داده است.

وی گفت: با گذشت زمان وضعیت زندان های شهری اتفاق افتاده است، بنابراین باید از پیشینیان پرسید که چرا ساخت و ساز در کنار دیوارهای زندان ادامه داشته است که از نظر فضای امنیتی نیز جای سوال دارد.

رئیس جمهور افزود: نهضت باید آغاز شود و اگر الان به کلید رسید هم بحث مکان یابی و هم اعتبارات می تواند مطرح شود و هم تحقیق شروع شود چرا که شهر توسعه یافته است.

وی با اشاره به موضوع امنیت در کرج خطاب به فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی و قضات خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که کرج گرفته است، ایجاد امنیت در این حوزه نیازمند کار جهادی است که بحث ساخت و ساز غیرمجاز، مواد مخدر و سرقت غیرقابل تحمل است. مردم استان را باید با کار جهادی در شورای امنیت حل کرد.

رئیسی یکی از دلایل این بلاتکلیفی ها را مشکلات اقتصادی می داند و خواستار اقدام و برتری بیشتر در این زمینه است.

وی همچنین به موضوع تالاب صالحیه اشاره کرد و افزود: این موضوع مهمی است که اجازه نمی دهیم این تالاب خشک شود و باعث ایجاد گرد و غبار و آلاینده شود، جز این که مشکل اکوسیستمی است که خدای ناکرده است. نادیده گرفته شود.»

وی گفت: یکی از نکات دیگر این است که همه مدیران خارج از سازمان خود با محافل فرهیخته و نخبه در حوزه مدیریتی خود جلساتی برگزار می کنند و حتی با حریف خود مشورت می کنند، لذا برگزاری جلسات نخبگانی و تخصصی را به همه مدیران توصیه می کند.

رئیس جمهور گفت: این دورها و جلسات تخصصی یک ضرورت برای همه مدیران است و امروز انتظار می رود همه به ویژه حامیان نظام با ما مشورت کنند.

وی افزود: به زودی دور دوم سفر را آغاز می کنیم که در دور دوم باید مصوبات را دنبال کرده و کار بیشتری انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید