ما از مدیران گله داریم/مدیران باید به دنبال شغل و جستجوی اعتبار باشند


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884134

در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان گچساران مطرح شد.

فرماندار شهرستان گچساران از مدیران کل دستگاه های اجرایی استانی از استفاده بهینه از اعتبارات گلایه کرد و گفت: رشد اعتبارات شهرستان راضی کننده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، جلسه کمیته برنامه ریزی امروز 7 تیرماه در شهرستان گچساران با حضور نماینده گچساران و باشت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، جمعی از مدیران کل و مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد. شهرستان و استان در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران.

دیهیمی خوب فرماندار گچساران در این مراسم گفت: عید سعید غدیرخم را به همه مردم عزیز تبریک می گویم، در خصوص توزیع اعتبارات یک سری موارد را در خصوص قوانین و مقررات در نظر گرفته ایم و یک سری ارکان را نیز در اولویت قرار داده ایم. مانند پروژه های عمرانی این دستگاه هایی خواهد بود که خوشبختانه در این چند ماه پروژه ها به نوعی فعال می شوند و شاید فقط یک پروژه غیر فعال باشد.

فرماندار گچاران ادامه داد: نمایندگان مردم شهرستان نیز در این زمینه تلاش کرده اند و تکمیل پروژه های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی را در اولویت قرار می دهیم، به عنوان مثال پروژه کمربندی و پروژه های آب در اولویت قرار دارند، از نظر بهره وری و استفاده بهینه از اعتبارات برخی مدیران در سطح استان و شهرستان گلایه داریم، البته معتقدیم باید به سازمانی اعتبار داده شود که مدیران پرتلاش داشته باشد و مدیران آن جدیت کار خود را داشته باشند.

وی تصریح کرد: از نظر اعتباری انتظار می رود مدیران به دنبال اعتبار باشند و از اعتبارات استفاده بهینه کنند به همین دلیل رشد اعتبارات شهرستان بسیار رضایت بخش است و نسبت به گذشته 46 درصد افزایش اعتبار داریم که بی سابقه است. پروژه هایی را اجرا می کنیم؟

شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه این جلسه گفت: این اولین جلسه کمیته برنامه ریزی است که در گچساران برگزار شد و امیدواریم به موقع در سایر شهرستان ها نیز چنین جلساتی برگزار شود. اعتبارات گچساران رشد چشمگیری داشته است.» و این شهرستان به دلیل اعتبارات نفتی رشد بالایی (نسبت به کل اعتبارات استان) داشته است و این رشد حدود 54 درصد است زیرا اعتبارات نفتی نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است. و کارهای زیادی انجام شده است.

وی تصریح کرد: 271 میلیارد تومان از محل منابع مختلف اعتباری به 230 پروژه عمرانی در این شهرستان تزریق شده و در مجموع 533 میلیارد اعتبار معین به نام شهرستان گچساران ابلاغ شده است.

شهابی نسب ادامه داد: پروژه آبرسانی دشت امامزاده جعفر، تونل دیل، جاده گچساران به گناوه و …. از دیگر پروژه های مهم این شهرستان است که به برکت طلای سیاه اعتبار خوبی به این شهر داده شده است. با وجود اینکه منطقه ما جزو 5 استان توسعه نیافته کشور است اما در قانون بودجه بیش از دو و نیم درصد اعتبار داریم و می توانیم از این گونه اعتبارات بهره ببریم.

رئیس سازمان برنامه ریزی استان گفت: دوست دارم مدیران شهرستان به دنبال شغل باشند و برای تکمیل پروژه ها به دنبال اعتبار باشند بنابراین استان ما نرخ بیکاری بالایی دارد و کل اعتبارات عمرانی استان 950 میلیارد تومان است اما از تبصره های 16 و 18 که به نوعی مربوط به تسهیلات اشتغال می باشد باید اشاره کرد که مولد بوده و دارای اعتبارات بسیار بالایی هستند پس بیایید بیشترین بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت برای رشد اقتصادی است که رشد 9 درصدی را برای استان ما پیش بینی می کند و باید از ظرفیت قانون بودجه استفاده کرد، بسیاری از زیرساخت ها در گچساران آماده است اما اولین مشکل در گچساران بیکاری است. همه کارکنان باید به مردم کمک و راهنمایی کنند تا به دنبال فرصت های ایجاد شغل باشند.

شهابی نسب افزود: با این حال در بحث پروژه های عمرانی باز هم تقاضا دارم اعتبارات کاهش نیابد و پروژه هایی که امسال به بهره برداری می رسد قطعا به اتمام برسد. در بحث موسلی هم باید تلاش شود که این پروژه هر چه زودتر به اتمام برسد.» هرچند آینده خوبی برای این شهر پیش بینی می کنیم و حداقل شهر توسعه یافته ای مثل گچساران داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید