مذاکرات با ایران این هفته از سر گرفته می شود


ساعت: 18:24
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879074

یک مقام ارشد آمریکایی از از سرگیری مذاکرات با ایران در هفته جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ واشنگتن پست گزارش داد که یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرده است که مذاکرات برای ازسرگیری توافق هسته ای با ایران در هفته جاری از سر گرفته می شود.

این مقام آمریکایی گفت واشنگتن با دور جدیدی از مذاکرات با ایران موافقت کرده است.

در پی سفر اخیر جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی به ایران، اعلام شد که مذاکرات غیرمستقیم در روزهای آینده در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس برای عبور از بن بست فعلی از سر گرفته خواهد شد.

در همین راستا، رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که قرار است رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روز دوشنبه 27 ژوئن برای دیدار با وزیر امور خارجه قطر وارد دوحه شود. رویترز در ادامه به نقل از یک مقام ایرانی اعلام کرد که علی باقری، مذاکره کننده ارشد در امور هسته ای جمهوری اسلامی ایران نیز «در روزهای 28 و 29 ژوئن (7 و 8 تیر) برای مذاکره در دوحه خواهد بود.

مذاکرات برای لغو تحریم ها در وین چند ماه است که متوقف شده است. دولت آمریکا از آغاز مذاکرات بارها به جای ارائه ابتکار عملی برای پیشبرد مذاکرات، تلاش کرده است تا کشورهای مختلف را به تاخیر و مانع تراشی در مذاکرات متهم کند.

پس از خروج یکجانبه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از برجام در سال 2018، ایالات متحده تلاش کرده است تا از فروش نفت ایران جلوگیری کند. شکست سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ بر ایران، تاکنون نه تنها گام‌های ملموسی برای احیای شورای امنیت و لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی برداشته است. او این کار را نمی کند، اما همیشه توپ را به سمت ایران پرتاب می کند و می گوید ایران باید برای احیای توافق هسته ای تلاش کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید