مذاکرات در جریان است/ به زودی سفیر ایران در یمن تعیین می شود

ساعت: 13:08
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795812

وی گفت: مذاکرات ما در وین در مسیر درستی است و اگر جدیت در کنار حسن نیت طرف مقابل دیده شود، انتظار می رود به زودی و در آینده نزدیک به توافق برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت این شهید والامقام. ایرلو وی گفت: برای ما داشتن روابط با یمن مهم است و معتقدیم برای حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی یمن باید دولتی با مشارکت همه طرف های یمنی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه برخی در ذهن خود و در برنامه های خود به دنبال تقسیم یمن به دو منطقه یا چند منطقه بوده اند، افزود: ما مخالف هرگونه تقسیم کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به منظور نظارت بر روابط جمهوری اسلامی ایران با یمن، به زودی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در یمن منصوب و در آنجا مستقر خواهد شد.

امیرعبداللهیان وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کاردار ایران در یمن به شدت و فعالانه سفارت را باز نگه می دارد و ما به تلاش های خود برای توسعه همکاری ها برای بازگرداندن صلح در یمن، رفع محاصره بشردوستانه و پایان دادن به تجاوز ادامه خواهیم داد. یمن تنها راه حل سیاسی دارد.

وی در تشریح آخرین جزئیات مذاکرات کشورمان در وین گفت: مذاکرات ما در مسیر درستی است. مهم این است که ما یک متن مشترک و یکپارچه داریم که تیم مذاکره کننده ایران روی آن تمرکز کرده است و سایر کشورها هم روی موضوعاتی که در پرانتز قرار داده ایم، یعنی موارد اختلاف نظر، جمع بندی لازم در دو دور قبلی مذاکرات جدید دولت در حال انجام است. ما در مورد موارد اختلافی که در داخل پرانتز در این متن ذکر شده است موافق هستیم و بسیار مشغول صحبت با P5 + 1 هستیم.

«اتحادیه اروپا وموراهیئت اتحادیه اروپا نیز فعالانه به دنبال ادامه نقش هماهنگ کننده خود است که این امر از هر طرف امکان پذیر است و ما می توانیم به این هدف برسیم.

امیرعبداللهیان وی افزود: حتی اگر جدیت و حسن نیت طرف مقابل در مراحل آتی مذاکرات دیده شود، می توان به زودی و در آینده نزدیک به توافق رسید.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید