مذاکره بدون ضمانت هیچ نتیجه ای نخواهد داشت/ هدف آمریکا فناوری نظامی و دفاعی ایران است


ساعت: 15:32
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895367

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی شورای اسلامی با اشاره به اینکه مذاکرات برای احیای برجام باید مبنای عقلانی داشته باشد، گفت: بدون تضمین مذاکرات هیچ دستاوردی برای کشور نخواهد داشت.

«محمد صالح جوکار» رئیس کمیسیون شوراها و امور کشور شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وی با اشاره به اینکه غرب امروز باید به توافق برسد، گفت: بحران اقتصادی و مشکلات تامین انرژی به ویژه در زمستان پیش رو، غرب را با چالش های جدی مواجه کرده و برای دستیابی به توافق بسیار مضطرب شده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای چندمین بار پیشنهادات خود را ضمن تاکید بر خطوط قرمز ارائه کرده است، گفت: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد موضوع لغو تحریم هاست که آیا تحریم ها باید یکدفعه لغو شود، چه برداشته شود یا چه گام به گام بر اساس طراحی مکانیزم خاصی حذف شود.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه در هر صورت در مذاکرات بازسازی به هر نتیجه ای می رسد. توافق باید با تضمین طرف غربی همراه باشد، تصریح کرد: متأسفانه برخی از رسانه ها به دنبال این هستند که چون آمریکا نمی خواهد ضمانت بدهد پس نباید بر این موضوع پافشاری کنیم بلکه باید اصل مذاکره را رعایت کنیم. بدون اینکه موضوع ضمانت ها را تحت فشار قرار دهیم.

جوکار با اشاره به اینکه مذاکره بدون ضمانت از طرف غربی هیچ چیزی برای کشور به ارمغان نمی آورد، ادامه داد: ما یک بار در زمان تصویب برجام این مشکل را امتحان کردیم و بدون گرفتن ضمانت قاطع از طرف غربی، توافقنامه امضا کردیم. که تنها دستاورد آن برای کشور تحمیل تعهدات سنگین غرب بر ایران بود.

وی با اشاره به اینکه اگر ضمانت نگیریم حتی دستاورد اقتصادی هم نخواهیم داشت، گفت: گرفتن ضمانت از غرب باعث جلب اعتماد سرمایه گذاران می شود تا بتوانند بدون هیچ تحریم و تهدیدی در کشور سرمایه گذاری کنند. غرب.

بدون تضمین، مذاکرات هیچ مبنای عقلانی نخواهد داشت

جوخار با اشاره به موضوع پادمان در جریان مذاکرات گفت: آژانس انرژی اتمی همیشه ثابت کرده است که بازیچه دست آمریکاست و پشت بهانه های پادمان آنها رفتار سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه هنوز تکلیف پرونده PMD روشن نشده است تا این پرونده یک بار برای همیشه بسته شود، تصریح کرد: آمریکا می خواهد با بهانه های آژانس بین المللی انرژی اتمی به فناوری های نظامی و دفاعی دسترسی پیدا کند. جمهوری اسلامی ایران.پیدا کردن

رئیس شوراها و کمیسیون امور داخلی مجلس با بیان اینکه غرب به خوبی می داند در پرونده هسته ای ایران هیچ چیز مبهم نیست، تاکید کرد: هر روز با این قضیه خود را توجیه می کنند و ادعا می کنند که اسناد جدیدی ارائه شده است. به آن اضافه شد و با این ادعاها پرونده ایران به شورای حکام ارسال شده و آنها به دنبال تصویب این قطعنامه هستند.

جوخار با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عامل آمریکایی این جنگ است نه چیز دیگر، گفت: بدون گرفتن تضمین از غرب، بازی بی‌پایان غرب به بهانه پرونده هسته‌ای ایران ادامه خواهد داشت تا اینکه جمهوری اسلامی ایران از طریق ایران او سال گذشته نشان داد که بدون گره زدن مشکلات کشور به مذاکرات و برجام و با تقویت دیپلماسی منطقه‌ای، می‌تواند آرامش را در کشوری که قبل از جان مردم در حکومت بود، حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات باید مبنای عقلانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: بدون تضمین مذاکرات نتیجه ای حاصل نمی شود.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید