مراکز جراحی قلب و غربالگری سرطان در الیگودرس افتتاح می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سفیر کشور الیگودرز ظهر امروز در نشست خبری با الیگودرز گفت: وضعیت الیگودرز در رنگ آمیزی تاج آبی است و 10 نفر بستری و 3 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و تعداد کل فوتی ها به همین میزان است. حدود 290 نفر از کورونا هستند.

وی با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در الیگودرز افزود: طی چهار روز گذشته هیچ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در الیگودرز گزارش نشده است و سومین میزان واکسیناسیون در استان و رتبه یک در پرجمعیت ترین شهرستان ها را داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان الیگودرز گفت: ویروس جدید آمیکرون بیشتر راه های هوایی را درگیر می کند و تنها افرادی که نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند از ابتلا به آن جلوگیری کنند.

وی با ارزیابی کادر درمانی و اعضای کادر مدیریتی کرونا گفت: بخش های جراحی قلب و سرطان از خواسته های مردمی است که با نظارت نماینده شهرستان و توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی به زودی تجهیز و عمل می شود. و پس از جذب 20 متخصص بر اساس آزمون توسط دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی می شود.

d2b0aeec 7104 474d 8b3c 474c31bdd511 خبر خاکستری

کریمی با اشاره به گرانی های غیرقانونی در برخی داروخانه های دولتی و خصوصی گفت: برنامه ریزی هایی برای نظارت بیشتر بر فعالیت داروخانه ها وجود دارد اما در نهایت مردم باید تخلفات را در شبکه بهداشت گزارش دهند تا پیگیری شود. در این راستا با هرگونه گران فروشی برخورد خواهیم کرد.»

رئیس شبکه بهداشت و درمان الیگودرز گفت: هرگونه دریافت مبالغ اضافی (زیر جدول) توسط بیماران تخلف است و متخلفان برای سیر مراحل قانونی به بازرسی UMN معرفی می شوند که طی آن چندین مورد رسیدگی شد. به صورت قانونی در شهر

وی با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای راه اندازی دستگاه های لاپاراسکوپی و آندوسکوپی انجام شده است، یادآور شد: بسیاری از ساختمان های مراکز بهداشتی درمانی در شهر و روستا با کمترین زلزله تخریب و تخریب شدند و بهورزانی که مجبور به کمک رسانی به مردم هستند. شرایط زلزله گرفتار می شوند.

05087672 ed21 4280 91c7 529c0366780f خبر خاکستری

کریمی گفت: 43 نفر بهورز در شهرستان در حال بازنشستگی هستند و متأسفانه جایگزینی برای این افراد وجود ندارد و تمامی جذب نیرو به مراکز درمانی و شبکه های بهداشت و درمان در محل و بر اساس آزمایشات انجام می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان الیگودرز گفت: مرکز تخصصی دندانپزشکی در شهرستان نیاز و مطالبه مبرم بسیاری از مردم است و اقدامات بعدی در این زمینه برای راه اندازی این مرکز انجام خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه برخی از محصولات غذایی مانند گوشت، نان و… کیفیت و سلامت لازم را در سطح شهر ندارند و گشت های شبکه بهداشت و درمان فعالیت و نظارت بیشتری برای برخورد قانونی با متخلفان خواهند داشت.

خسرو ظاهری نیز در این نشست با اشاره به طرح مدیریت هوشمند کرونا گفت: در شهرستان 91.9 درصد دوز اول برای 92 هزار و 590 نفر، 72.3 درصد به 73 هزار و 500 نفر، دوز دوم و 1.9 درصد از 10 هزار نفر دریافت کرده اند. دوز سوم واکسن

وی افزود: این طرح در 5 مرحله اجرا می شود و اجرای طرح در ادارات رضایت بخش بود. 98 درصد واکسیناسیون ها در بخش حمل و نقل بین شهری انجام شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان الیگودرز گفت: در بخش های واحدهای صنفی، حمل و نقل برون شهری و مراکز تحقیقاتی برنامه ریزی برای اجرای آنها انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید