مربی بازیکنانش را نمی کشد / هیچ درختی یک شبه میوه نمی دهد

ساعت: 17:36
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1783031

وقتی پرچم ایران بالاست، مردم هم بالا هستند

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: وقتی فردی کار راه اندازی می کند نباید از او انتظار معجزه داشت. زیرا هیچ درختی یک شبه میوه نمی دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیر عابدینی رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: باید باور کنیم که فوتبال می تواند طبق اصل برنامه ریزی شده پیشرفت کند و رئیس فدراسیون باید با همان استانداردها کارها را پیش ببرد. وقتی کسی کار را شروع می کند نباید از او انتظار معجزه داشت، زیرا هیچ درختی یک شبه میوه نمی دهد. با شروع کار، می توان عملکرد یک فرد را ارزیابی کرد. در ابتدا پیش بینی می کردم که با انرژی، برنامه، میل به فعالیتی که در عزیزی هادم دارم، می تواند با قرارهایی که در این مدت داشته، کارهای خوبی انجام دهد. به نظر می رسد بر اساس چیز درست است، مانند در صف، بنابراین و در قسمت ستاد صورت گرفت، این امید بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: در فوتبال پایه و رده های سنی می بینیم که چقدر از آجیل های خوب استفاده می شود و باید خوشحال بود که مربیان جوان و موفقی در ایران مانند مهدوی کیا عملکرد موفقی دارند. هر جا که یک فرد باتجربه بخواهد انجام دهد، مصطفوی، اولیایی و سایر بزرگان مشغول هستند، یعنی رئیس فدراسیون می داند که دارایی های عملیاتی متعلق به کیست. تیم های ملی ما هم حق موفقیت های بزرگ را دارند. کاری به افرادی ندارم که بی دلیل و به هر دلیلی سر تکان می دهند و فقط به دیدن مشکلات عادت کرده اند یا می خواهند سال ها یک شب و یک سال سفر کنند. در تابام ملی می بینید که سرمربی آمده و به هر حال موفق است. ماهیت فوتبال این است که هر تیم بزرگی روزی شکست می خورد و زیبایی فوتبال در همین است. زیرا برد و باخت بخشی از ورزش حرفه ای است.

عابدینی ادامه داد: من در استقلال و پرسپولیس یک گله دوست دارم. شما قبول دارید که همه چیز را نمی توان بدون نظر متخصصان انجام داد. چند روز پیش دیدم درودگر منطقی گفت ما مبلغ این حراج را 180 میلیارد گذاشته بودیم و هیچکس نیامد. چطور آن روز نیامدند و حالا با این اعداد برمی گردند؟ مصطفی ایرلو در ورزش تثبیت شده و قدیمی است، منطق و مدیریت بلد است و انتظار دارم منطقی تر باشد. واقعیت این است که وضعیت اقتصادی خوبی در کشور نداریم و تحریم های سخت کمر فوتبال را شکسته است. از سوی دیگر به دلیل این تحریم ها نمی توانیم از منابع مالی که در اختیار داریم در جامعه جهانی استفاده کنیم. مردم ما نگران سبد خانوار و آب و نان هستند. اما عاشق ورزش و قهرمانان ایرانی هستند. فضای تبلیغاتی برای ورزش هایی مانند کشتی، فوتبال، والیبال و سیستمی به توسعه این رشته ها کمک می کند. دولت باید این را تضمین کند و سیستم های هواداران باید به حمایت مالی از ورزش و فوتبال کمک کنند.

وی افزود: من فقط فوتبال را نمی بینم، اما وقتی پرچم ایران بالاست مردم هم بالا هستند. من تعجب می کنم که نمایندگان وقتی با 80 میلیون نفر روبرو می شوند چه می خواهند بگویند. بعد از اولین پیروزی شادی را در خیابان ها می بینید. رقابت با آرژانتین قهرمانانه بود، بازی با استرالیا از تاریخ حذف نمی شود، یعنی این ورزش جایگاه ویژه ای در بدنه اجتماعی ایران دارد. مردم از نمایندگان خود مطالبه دارند زیرا یکی از دغدغه های اجتماعی ما ورزش است. وقتی وزیر نمی تواند کار را به درستی انجام دهد، نمایندگان از او دعوت می کنند تا توضیح دهد. اما با چه حمایتی؟ چرا همه ما می خواهیم در زمانی که شکست رخ می دهد پدر سیستم باشیم؟ برای پیروزی باید روحیه مثبت، دلگرم کننده و حمایت کننده داشته باشیم.

عابدینی در بخشی دیگر از سخنان خود به اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز اشاره کرد و گفت: اساسنامه باید به تصویب دولت برسد. مجلس می تواند در مدت یک ماه تصویب اساسنامه را تکمیل کند. من طبق قانون با شما صحبت می کنم. طبق قانون اگر اساسنامه ای به دولت برود و ظرف یک ماه تصویب نشود، اساسنامه است. فیفا باید اساسنامه را با همین شرایط تصویب کند. به نظر من ایستادن در مقابل یک فدراسیون جوان و با برنامه درست نیست. امروز مدیران خوبی در باشگاه ها مستقر شده اند. می دانیم که 16 تیم قهرمان نخواهند شد. در عوض باید در یک ردیف در کنار هم بایستند. ورزش تنها لذت و شادی مردم است. باشد که این فدراسیون موفق باشد و این هنجار زیبا باعث خوشحالی مردم شود. از طرفی به نظر من باید به همه عقاید احترام گذاشت اما عقاید با حب و بغض بد است.

این مربی کمی صحبت می کند. آیا امروز نمی فهمیم که می گویند تاکتیک ما ضعیف است؟ جالب اینجاست که همه کسانی که آمده بودند قبلا همین را گفتند. واقعیت این است که ما برای خلاقیت ارزش قائلیم. کار مربیگری در فوتبال ما سخت است. اگر به گذشته برگردیم، خواهیم دید که تمام اسطوره های ما خلاقانه بوده است. اگر سخنان او درست ترجمه می شد، هیچکس از او متنفر نمی شد. من طارمی را خیلی دوست دارم. او مثل همه بچه های شگفت انگیز و عزیز خلیج فارس است و البته مهربان. مهدی طارمی خوب است. اخلاقی، فوتبالی یا رفتاری. به مهدی توصیه می کنم بعد از این مسابقه به تهران برود و با سرمربی صحبت کند. مربی ای که پدر بازیکنانش نیست. فدراسیون هم حمایت می کند. عزیزی هادم عاشق فوتبال است. اما برخی به دنبال ماهیگیری در آب گل آلود هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید