مربی جوان یا باتجربه ایرانی برای تیم ملی؟

با رفتن کارلوس کی روش از ایران، نیمکت تیم ملی فوتبال ایران خالی مانده و فدراسیون فوتبال در روزها و ماه های آینده سرمربی تیم ملی را انتخاب خواهد کرد. مهدی تاج چندی پیش اعلام کرد که «از همه لحاظ بهتر است یک مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب کنیم».

منصور رشیدی، دروازه بان و مربی سابق تیم ملی فوتبال در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط فعلی فدراسیون فوتبال باید مربی ایرانی یا خارجی را انتخاب کند، گفت: من با ایرانی موافقم. مربی چون قبل و بعد از انقلاب 80 درصد سرمربیان تیم ملی ایران هم نتیجه گرفته اند.

شاید یک مربی ایرانی مفیدتر باشد
وی افزود: بازیکنان مطرح قبل از انقلاب پس از بازنشستگی مربی شدند و نتایج خوبی کسب کردند. منصور پوحیدری، جالینوی، حجازی و دیگران. تجربه درخشانی به عنوان بازیکن داشته اند و در طول دوران مربیگری خود به نتایج خوبی دست یافته اند. به نظر من اگر الان مربی ایرانی انتخاب کنند به نفع تیم ملی است. یک مربی ایرانی با فرهنگ و فوتبال ایران آشناست و می تواند سود بیشتری نسبت به هزینه یک مربی خارجی داشته باشد.

گلنویی و گل محمدی برای تیم ملی بهتر هستند
به هر حال سرمربی سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که در بین جواد نکونام، فرهاد مجیدی، امیر کلانوی و حتی یحیی گل محمدی که نام آنها به عنوان گزینه هدایت تیم ملی مطرح می شود، گفت: اگرچه جوانان می توانند سرمربی تیم شوند. تیم ملی مدت هاست فکر می کنم باید یک مربی باتجربه ایرانی مثل گالنووی و یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود چون به بلوغ رسیده اند. علاوه بر این در فوتبال جهان شاهد این هستیم که هدایت تیم های ملی به مربیان با تجربه و با تجربه سپرده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید