مردمی که حماسه حسینی را درک نمی کنند، محکوم به همراهی با جریان سلطه هستند


ساعت: 09:47
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887804

حنیف غفاری گفت: افرادی که از مکتب امام حسین (ع) دور هستند و مکتب عاشورا، حماسه حسینی و پیام های نهفته در دل این حماسه بزرگ تاریخی را درک نمی کنند، محکوم به پذیرش جریان سلطه هستند. در دیپلماسی و سیاست خارجی خود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: تعبیر امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه می دارد فقط یک بیان ساده نیست بلکه نشان می دهد قیام عاشورا و مکتب حسینی (ع) یک مکتب و یک مکتب است. قیام مولد است و آثار و پیامدهای آن محدود به دوره زمانی آن نیست، بلکه برای مردم در همه دوران ها و دوره های زمانی سازنده است.

وی با بیان اینکه قیام حسینی در عرصه رفتاری حامیان مقاومت نقش الگو دارد افزود: منشأ صحبت از گفتمان مقاومت، گفتمان اصیل اسلامی و نافرمانی قدرت های جهانی به عاشورا برمی گردد.

غفاری تصریح کرد: افرادی که از مکتب امام حسین (ع) دور هستند و مکتب عاشورا، حماسه حسینی و پیام های نهفته در دل این حماسه بزرگ تاریخی را درک نمی کنند، در رفتار دیپلماسی و سیاست خارجی خود منفعل هستند. و تکیه بر دیگران و پذیرش جریان سلطه محکوم می شوند.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: درس بزرگی که امام حسین (ع) به همه شیعیان و آزادگان جهان داد تسلیم نشدن در برابر زور و سلطه است و امروز هم پیام قیام عاشورا در محور مقاومت این است. تسلیم نشدن در برابر ظلم و ستم که مصداق آن آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

غفاری تصریح کرد: ملت ایران به هیچ وجه تسلیم ظلم نخواهد شد، بلکه این میراث بزرگ را برای نسل های آینده به یادگار خواهد گذاشت.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید