مردم آذربایجان شرقی ۷۶ هزار و ۳۱۴ جلد کتاب در یک سال گذشته اهدا کرده‌اند



به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، اسد بابایی در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار کرد: ۱۶ ماه پیش، تعداد اعضای کتابخانه در استان ۷۸ هزار و ۲۲۳ نفر بوده که ما با اجرای برنامه‌های تحول و طرح‌های نوین کتابداری و ترویج کتابخوانی، امروز تعداد اعضا را به ۱۶۲ هزار و ۱۰۸ نفر (۱۰۸ درصد رشد) افزایش دادیم.

وی ادامه داد: از هفته‌ی کتاب سال ۱۴۰۰ تا هفته‌ی کتاب سال گذشته، آمار امانت کتاب در استان ۷۲۳ هزار و ۱۱۵ جلد بود اما از هفته‌ی کتاب سال گذشته تا امروز این آمار به یک میلیون و ۲۳۳ هزار ۸۰۱ جلد کتاب افزایش یافته است. 

وی خاطر نشان کرد: تعداد کتابخانه‌های استان در سال گذشته ۱۱۳ مورد بود که طی یک سال با افتتاح چهار کتابخانه این آمار به ۱۱۷ کتابخانه افزایش یافت.

بابایی گفت: یک کتابخانه‌ در خیابان مارالان تبریز، یک کتابخانه‌ی سیار در شبستر، کتابخانه‌ی سردار قاسم سلیمانی شهر سهند که مجهزترین کتابخانه‌ی شمالغرب کشور است و کتابخانه‌ی کریمی مراغه‌ای در مراغه از جمله کتابخانه‌های جدید استان است.

وی افزود: در زمینه‌ی نرم افزاری و سخت افزاری اهدای کتاب پیشرفت کرده‌ایم و طی یک هفته‌ اخیر، یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان کتاب دانشگاهی خریده‌ایم.

وی بیان کرد: کتابخانه‌ یامچی مرند، کتابخانه‌ شهید رجایی عجب شیر، کتابخانه‌ شهید انتطاری هشترود و کتابخانه‌ مرکزی تبریز نیز طی سال اخیر بهسازی شده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته ۶۳۶۱ عنوان برنامه فرهنگی اجرا شده که با تلاش همکاران این تعداد تا سال جاری با ۶۱ درصد به ۱۰ هزار و ۲۲۳ عنوان رسیده است.

وی تاکید کرد: کسب‌وکارهای خانگی مانند، چرم دوزی، قلاب بافی و … را در کتابخانه‌های استان آموزش می‌دهیم و پس از اتمام آموزش نیز نمایشگاه‌های آن را برگزار می‌کنیم تا هم آموزش مفید انجام گیرد و هم نقشی در اقتصاد خانواده‌ها داشته باشد.

وی افزود: طرحی با عنوان طرح کودک کتابخوان برای اولین بار در کشور در حال اجرا است که طی آن مخاطب هدف ما کودکان دهه‌ی نودی هستند.

بابایی همچنین بیان کرد: برنامه‌ هفته‌ کتاب سال جاری ما شامل عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان، بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب‌ها، رونمایی کتاب، طرح پویش کتاب خون با همکاری سازمان انتقال و … است.

 وی هم‌چنین گفت: کتابداران، سربازان گمنام جبهه‌ی فرهنگ هستند که نقش بزرگی در پیشرفت کتابخانه‌های عمومی دارند و با کمترین دریافتی بیشترین کار را انجام می‌دهند.



آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید