مردم ایران تا قیام امام زمان (عج) به راه خود ادامه خواهند داد.


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915120

خطیب جمعه قم با اشاره به نقل قول رهبر معظم انقلاب از شهید بهشتی گفت: طلبه مؤذن جامعه است و وقتی می خوابد مردم هم می خوابند و طلبه ها می توانند زنگ خطر باشند و باید بیدار شوند. فکر نکنید که کار دانش آموزان بی تاثیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قم فردا، آیت الله ساعدی خطیب جمعه قم در اولین خطبه نماز جمعه یازدهم ازهر 1401 که در مسجد قدس قم برگزار شد، با اشاره به آیه 59 سوره مبارکه گفت: طوبی: هنگامی که اموال را نزد پیامبر اکرم (ص) می آورند، کسانی که شایستگی تقسیم آهسته دارند و پیامبر اسلام (ص) عادلانه تقسیم می کنند; برخی از منافقین که پولی دریافت نکردند یا مبلغ کمی دریافت کردند لب به کنایه گشودند.


وی ادامه داد: خداوند در این آیه از سر دلسوزی برای کسانی که از سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم انتقاد کردند، بیان می کند که چه بهتر اگر به آنچه خدا و رسول به آنها داده راضی می شدند و می گفتند خدا ما را بس است. و رسولش از فضل عمویمان به ما عطا می کند، ما فقط به خدا می خواهیم».
خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه خداوند در این آیه چهار تذکر به منافقان می دهد، خاطرنشان کرد: خداوند در تذکر اول می فرماید که مؤمن باید بداند که پیامبر خدا مجری فضل الهی است.
وی با اشاره به تذکر دوم خداوند در این آیه می فرماید: خداوند در تذکر دوم می فرماید که مؤمن از روی ایمان «حسبونا الله» بگوید، خدا ما را بس است، در تذکر سوم خداوند می فرماید مؤمن. اگر ایمان وجود داشته باشد، که خدا به لطف آن به ما می دهد.
آیت الله ساعدی همچنین گفت: تبصره چهارم می گوید مؤمن باید بداند که به سوی خدا حرکت می کند و خدا فقط مرگ نیست، بلکه نگاه توحیدی ناب برای مؤمن است.
وی با اشاره به ایام فاطمیه تاکید کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) مظهر بصیرت، حضور به موقع در میدان، شفافیت، صراحت در دفاع از آرمان ها و ارزش های بلند و ولایت امیرالمومنین (ع) بود. ) و قیام عاشور از مکتب و بصیرت فاطمی سرچشمه می گیرد.
خطیب جمعه قم با اشاره به عزم ملت ایران برای ادامه راه تا طلوع قیام صالحین امام زمان (عج) تصریح کرد: باید از ملت مومن، دوراندیش، صبور و پایدار ایران تشکر کرد. نه تنها برای وحدت، بلکه از 40 سال ایستادگی و حضور در میدان توحید، اقتصاد مقاومتی، احیای مساجد، عبادت اربعین و… تقدیر و تشکر کرد و مسئولان و مدیران باید برای این مردم بیشتر تلاش کنند و بدانند که مردم ایران امروز در جهان بی نظیر هستند.
وی با اشاره به نقل قول رهبر معظم انقلاب توسط شهید بهشتی گفت: دانش آموز معلم جامعه است و وقتی می خوابد مردم هم می خوابند و دانش آموزان می توانند زنگ خطر باشند و نباید باشند. احساس کنید که کار دانش آموزان بی اثر است.
آیت الله ساعدی همچنین گفت: طلاب امروز به عنوان مؤذنان جامعه وظیفه سنگینی در قبال شکل گیری مراحل بعدی انقلاب اسلامی که تشکیل دولت اسلامی و تمدن اسلامی است بر عهده دارند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند و تحریم‌ها نشان داده است که استقلال واقعی و استکبار پایدار مستلزم شکل‌گیری اقتصادی است که نارضایتی دنیای غرب آن را متزلزل نکند.
خادم حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: اقتصادی که صرفاً با سیاست خارجی ساماندهی شود، با سیاست خارجی نیز به هم ریخته می شود، لذا مسئولان لحظه ای از ایجاد اقتصاد مقاومتی غافل نشوند و دانش آموزان نیز باید داشته باشند. پاسخی فعال به او..
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر لزوم ارتقای توان رزمی، ادامه دریانوردی در آب های بین المللی و استفاده از ظرفیت دریا و تبدیل آن به آن تاکید کردند. فرهنگ عمومی
آیت الله سعیدی با اشاره به سرمایه گذاری و بهره برداری از ظرفیت های دریایی تصریح کرد: سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های دریایی و ایجاد تحول در معیشت مردمی که در کنار آب های پربرکت کشور زندگی می کنند نیازمند هم افزایی دولت و نیروی دریایی است. آی تی.
وی با اشاره به نکات مهم دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر عراق، تاکید کرد: از جمله بیان کردند که با اتکا به نیروهای جوان و پرانرژی برای پیشرفت عراق در مقابل دشمنان ایستاده اید. و ما معتقدیم که شما مردی هستید که توانایی پیشبرد امور را دارید و این کشور را از نظر تمدن و تاریخ به جایگاهی که شایسته آن است برسانید.
خطیب جمعه قم همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب معتقدند عراق از نظر ثروت طبیعی و پیشینه فرهنگی، تاریخی و تمدنی بهترین کشور عربی منطقه است و تصریح می کنند که متاسفانه عراق نتوانسته در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد و ما امیدوارم با شما عراق در موقعیت واقعی خود باشد.

محمد علی رجبی
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید