مردم ایران هرگز از ناآرامی نمی ترسند/بسیج هوشمندانه و زیرکانه روی زمین می ایستد


ساعت: 16:26
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913558

محمدباقر محمدی لائینی گفت: هدف دشمن از اغتشاشات ایجاد رعب و وحشت در مردم است در حالی که مردم ما هرگز از آشوب نمی ترسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدبکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری با تاکید بر وجود تقوای الهی و تقویت آن، یاد مرگ را دلیل تقویت الهی برشمرد و خواستار توجه بیشتر به یاد خدا شد.

وی با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، با تجلیل از خدمات والای پرستاران و گرامیداشت هفته بسیج و سالروز تاسیس این شجره طیبه، به فرمایش امام راحل در خصوص اهمیت بسیج اشاره و تجلیل کرد. روز هفتم آذر و ناوگان نیهاد گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باعث انهدام نیروی دریایی عراق علیه ایران شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امروز نیروی دریایی به فرصت های زیادی دست یافته و وضعیت آن نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است.

محمدی لائینی بابیان اینکه حضرت زینب (سلام الله علیها) نماد تمام عیار بسیجی و الگو محسوب می شود، گفت: اخلاص، فداکاری و دلسوزی این بانوی بزرگوار نشان از روحیه و تفکر بسیجی است. گفت: جامعه پرستاری نیز در دوران کرونا با تفکر بسیجی حماسه‌های بسیاری خلق می‌کند که این کار را کردند و به شهادت رسیدند.

امام جمعه ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس از وی به عنوان بسیجی پرشور، ثابت قدم و نمایشی مقاومت و مخالفت با آزار و اذیت رضا هانی و محورهای مرتبط با وی در مجلس زمان یاد کرد و از زحمات نمایندگان قدردانی کرد. مجلس در خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات مردم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه فضای مجازی امروز در حال تغییر دیدگاه و ذهن مردم است، آن را جادو خواند و گفت: هدف دشمن از اغتشاشات ایجاد رعب و وحشت در مردم است در حالی که مردم ما هرگز از اغتشاش نمی ترسند.

محمدی لائینی با بیان اینکه حضرت امام راحل سحر کاذب است و حضور مردم در صحنه را معجزه امام راحل می داند، اظهار داشت: ایشان مردم را نظام و حکومت کرده اند و حضور باشکوه مردم در عرصه های مختلف جادوی دروغین همه است. اغتشاشات.

وی ادامه داد: حضرت امام راحل بسیاری از جادوهای دروغین از جمله حضور مردم و بسیج را آفریدند و بسیج جادوی دروغین همه قیام خواهد بود و یاغی ها و یاغیان باید بدانند که اگر بسیج بیاید، یاغی ها و یاغیان جمع می شوند. .

نماینده ولی فقیه در مازندران با تجلیل از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و سربازان گمنام امام زمان (عج) تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند تا جادوگران خود را جادو کنند و اغتشاشات اخیر به نوعی ترکیبی است. جنگ جهانی و بیش از یک میلیون فراخوان تجمع در فضای مجازی منتشر شده است و سعی دارند نظام مقتدر اسلامی متکی به ایمان مردم را از بین ببرند.


بسیج هوشمندانه و زیرکانه در میدان می ایستد

امام جمعه آمل نیز بصیرت بسیج را مهمترین شاخصه عنوان کرد و گفت: بصیرت یعنی داشتن درک صحیح از حوادث جهان و رویدادهای اجتماعی.

حجت الاسلام یعقوبیان در خطبه های نماز جمعه این هفته آمل اظهار داشت: بسیج لشکر مخلص خداست، بسیج خود را وقف خدا کرده است، بسیج شجره صالحین و فواید شجره صالحین است. در قرآن و همچنین در ادبیات اخلاقی ذکر شده است.
وی با تاکید بر اینکه بسیج در همه صحنه ها حضور دارد، گفت: بسیج سیبل سرچشمه همه حوادث تلخ اجتماعی است اما همیشه رحمت جامعه بوده، مدرسه عشق است و چیزی که بسیج را به حرکت در می آورد عشق است. برای امام زمان و رهبری که بسیج را به میدان می آورد.

امام جمعه آمل بصیرت بسیج را مهم ترین ویژگی خواند و تصریح کرد: بصیرت یعنی داشتن درک درست از حوادث جهان و حوادث اجتماعی، منشأ و غایت واقعه چیست، این درک درست و شناخت صحیح است، این آشفتگی ها. یکی از علل فقدان بصیرت هستند، از آنجایی که اگر در درک صحیح پدیده ها باز بمانیم، نمی توانیم درست تحلیل کنیم.

وی با اشاره به همراهان اغتشاشات بیان کرد: آنها 5 مشکل دارند، با بصیرت نمی توانند فکر کنند، دنیا طلبی، بی فکری، خلق و خوی و هوی و هوس، غفلت و هوس مانع از شناخت درست حقیقت می شود.

یعقوبیان ادامه داد: اگر بخواهیم بصیر باشیم باید موانع را برطرف کنیم، باید از خدا بخواهیم تا درک درستی داشته باشیم، قسمت فریب خورده درک درستی ندارد، اگر بصیر هستیم باید در زمان مناسب ظاهر شویم.

وی با بیان اینکه ورزش و هنر از موضوعات جامعه امروزی است که با سیاست، اقتصاد و فرهنگ پیوند خورده است، خاطرنشان کرد: این موضوعی نیست که به سادگی از کنار آن بگذریم، امروزه ورزش ارزش های انسانی را تقویت می کند، همبستگی را تقویت می کند و مشارکت را افزایش می دهد. عامل موثر در جامعه

امام جمعه آمل با تاکید بر اینکه ورزش و هنر در مبارزه با استعمار و عاملان استعمار نقش اساسی دارد، تصریح کرد: اینکه یک ورزشکار سال ها تلاش کند و در مسابقات با حریف رژیم صهیونیستی مبارزه نکند نشان دهنده این است که انسان ارزش ها بالاتر از همه است این فکر و اعتقاد را باید تجلیل کرد.

وی بر بازدید از عرصه های ورزشی و هنری تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم بصیرتی داشته باشیم امروز بازدید از عرصه های ورزشی و هنری بسیار مهم است. دینداران باید وظیفه خود را احساس کنند و افرادی مانند پوریه ولی را تربیت کنند.»

امام جمعه ادامه داد: در انتقال فرهنگ به نسل آینده با مشکل مواجه هستیم. یکی از راه های انتقال فرهنگ هنر و ورزش است. باید تاثیر ورزش و هنر در انتقال فرهنگ را جدی بگیریم. امیدوارم برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران و هنرمندان در انتقال دین نقش پر رنگی دارند خاطرنشان کرد: ورزشکاران و هنرمندان الگوی جوانان هستند، باید از ابزار مناسب برای گسترش دین استفاده کنیم.

یعقوبیان به بازی های جام جهانی اشاره کرد و افزود: بازیکنان ما همه فشار روحی را تحمل کردند اما نگذاشتند فوتبال تعطیل شود، پشت این سیستم ایستادند و امروز سرود جمهوری اسلامی در ورزشگاه پخش می شود. برافراشتن و پاسداری از پرچم ایران مایه مباهات، افتخار ملی پوشان است، پرچم ما در راس این کشورهاست.

درخشش بسیج در ایجاد امنیت ملی و رفاه اجتماعی

فرمانده سپاه آمل در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته گفت: باید نقش نوجوانان و جوانان را در مسجد بیشتر کنیم و تلاش کنیم حضور آنها را در برنامه های مسجد بیشتر کنیم.

داغمچی با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج خدمت، امید، سربلندی ملی، شعار امسال بسیج است. تا زمانی که فرصت خدمت داریم باید خدمتگزار خوب ملت باشیم.»

وی با بیان فعالیت های بسیج در جامعه گفت: در هفته جاری مرمت 5 گلزار شهید، توزیع 10 هزار باکس مطبوعاتی بین نیازمندان، ارائه اینترنت به 4 روستا، ایجاد اشتغال برای 12 نفر، معیشت 6 هزار و 500 نفر. بسته های هر بسته یک میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

فرمانده سپاه آمل بیان کرد: بسیج از ابتدای امسال تاکنون 18 میلیارد و 250 میلیون تومان غذای گرم بین نیازمندان توزیع کرده است.

وی با اشاره به فعالیت بسیج چامه پزشکی در جامعه خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به 166 نفر از مجمع جامعه پزشکی و همچنین اهدای تجهیزات از قبیل کپسول اکسیژن، تشک های راه راه و … از بیماران نیازمند، حدود 50 پزشک و امدادگر برای موکب های اربعین کربلا به نجف اعزام شدند و 400 میلیون دارو تهیه شد.

داغمچی بیان کرد: به 1200 نفر خدمات دندانپزشکی ارائه شده و برای بیماران قند و فشار خون در نقاط پرجمعیت خدمات ارائه می شود.

فرمانده سپاه آمل با تاکید بر اینکه بسیج همیشه پرچمدار پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، تصریح کرد: هفته ای هزار و 200 عنوان برنامه بسیج در بخش های مختلف آموزشی و بصیرتی، بسیج سازندگی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی، دفاعی. عملیات، ورزش و ساخت و ساز. ، بهداشت، درمان و رفع محرومیت.

وی ادامه داد: 20 خانه محروم برای افتتاح پروژه مسکن محرومان آماده هستند و 14 خانه نیز در هفته جاری با هزینه کل 4 میلیارد تومان افتتاح می شود.

داغمچی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا نقش نوجوانان و جوانان را در مسجد پر کنیم، خاطرنشان کرد: باید نقش نوجوانان و جوانان را در مسجد افزایش دهیم و تلاش کنیم حضور آنها را در برنامه های مسجد بیشتر کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید