امپراتوری رسانه ای در برابر مردم ایران می ایستد/ لزوم محاکمه مسئولان سابق به دلیل ترک فعالیت فرهنگی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهراب انبارکی رئیس سازمان بسیج طلاب حقوقی کشور در گفت و گو با سپاس گفت: جهاد فرهنگی یک جهاد مسلمین است و یکی از بچه ها هم جهاد تبیین است که در واقع یکی از مصادیق بارز آن است. جهادی که امروز با آن روبرو هستیم جهاد تبیین است.

انبارکی افزود: جهاد مصدر مفاعله به معنای تلاش و قدرت در مقابل مانع است که ممکن است دشمن در جبهه های انسانی دشمن مانع باشد.


مسئول سازمان است بسیج فقهای کشور تصریح کرد: در عرصه جهاد تبیین یکی از مهم ترین موانعی که عملاً مانع بسیاری از اقدامات و مأموریت های ارزشمند نظام اسلامی می شود، ایجاد شبهات فراوان به ویژه در بین نسل جوان است. تنها راه این جهاد همین جهاد تبیین است.

وی بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند ما با جنگ هیبریدی و جنگ هیبریدی روبرو هستیم و در این جنگ باید به یکی از مهمترین و اساسی ترین مسائل توجه کنیم.


لازمه جهاد تبیین و نقل است

انبارکی بیان کرد: آنچه امروز مسلم است بحث اهمیت و ضرورت جهاد است، تبیین و بیان اینکه این بحث چقدر می تواند در شرایط فعلی نقش داشته باشد.


مسئول سازمان است بسیج فقهای کشور اذعان می کند: امروز در شرایطی قرار داریم که با یک امپراطوری عظیم رسانه ای در جهان و بیش از 300 شبکه تلویزیونی فارسی زبان مواجه هستیم که اکنون بی بی سی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا و … سایر کانال های موند سرکار که ما داریم.

وی گفت: همچنین در فضای مجازی نیز امپراتوری رسانه ای دشمن با تمام توان با اندیشه های انقلاب اسلامی مقابله می کند و با ابزارهای محدودی مواجه هستیم و طبیعتا ورود به این عرصه و ایفای نقش در این عرصه است. لازمه جهاد تبیین است».


در جنگ داستانی مهمترین چیز داستان اول است

انبارکی افزود: در جنگ روایات مهم ترین و موفق ترین کار کسی است که بتواند روایت اول را داشته باشد.


مسئول سازمان است بسیج فقها در کشور گفت: ضرورت و اهمیت تبیین جهاد به حدی است که اگر نگاهی به تاریخ اسلام و آغاز اسلام بیندازیم این موضوع برای ما بیشتر روشن می شود.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ صفین که مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) فرمودند این عمار است چرا امام چنین فرمودند؟ بازار شبهات در سپاه امیرالمومنین(ع) به گونه ای شد که نخبگان به شک افتادند و در تاریخ آنقدر شک داریم که عبدالله بن مسعود به امام علی(ع) گفت: «ما در این جنگ با شبهات مواجه شدیم، ما را بردند. به حدود و دوردست ها.» دست اسلامی بفرست تا آنجا حد و مرزی برقرار کنیم.

انبارکی تصریح کرد: امروز در جهاد تبیین هم شبهاتی داشتیم که در حوادث اخیر واقعا تنها راه برون رفت از این اتفاقات و این اغتشاشات اخیر به گفته بزرگان و مقام معظم رهبری به عنوان فردی که امروز یکی از بهترین و عالی ترین الگوهای نظام جهاد اسلامی است که باید با تبیین و روشنگری به ویژه نسل جوان و اقشار مختلف مردم را متوجه نقشه های شوم دشمن کنیم.


مسئول سازمان است بسیج فقهای کشور بیان کرد: ببینید وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند شما دست دشمن را می بینید و اگر عده ای موضع دلسوزانه ای بگیرند متوجه می شوند که دست دشمن در این اتفاقات دیده می شود. باید بیایند و از مردم عذرخواهی کنند.


برخی از مقامات و مقامات سابق نظام را مقصر دانستند

وی بیان کرد: در اتفاقات و تحولات اخیر برخی از نمایندگان سابق مجلس و همچنین کسانی بودند که سال ها مسئولیت وزارت کشور در جمهوری اسلامی را بر عهده داشتند اما در این حوادث نظام اسلامی را مقصر دانستند یا سکوت کردند.

انبارکی بیان کرد: متأسفانه این روزها گروه هایی که مرجع حلقه بزرگی از مردم هستند مانند سلبریتی ها در این بازار شبهه شکست می خورند و در نتیجه بسیاری از مردم نیز دچار گمراهی می شوند.


مسئول سازمان است بسیج حقوقدانان کشور تصریح کرد: در شرایط کنونی به ویژه که فضای حاکم بر جامعه متلاطم است، حتی بسیاری از افرادی که ادعای شکست در این بازار شبهات را دارند.


مسئولان باید پاسخگوی اقدامات خود باشند

وی گفت: در این شرایط یکی از وظایف مهم و اساسی که نیروهای انقلاب باید انجام دهند تبیین جهاد است، کافی است که ضرورت و اهمیت جهاد را تبیین کنیم که مقام معظم رهبری در سال 88 فرمودند عمار است. و امروز باید گفت عمار و ما هستیم. متأسفانه در حوادث اخیری که اکنون در آن قرار داریم شاهد بودیم که بسیاری از مردم در شرایط اغتشاشات پیش آمده متأسفانه به آرمان های انقلاب عمل نکردند، در حالی که این اتفاقات نتیجه عملکرد ضعیف انقلاب است. مردان و به دلیل کمبودهایشان.

انبارکی تصریح کرد: بارها و بارها در جلسات مختلف تذکر داده ام که باید دادگاه تشکیل شود و مسئولان نالایق و کسانی که واقعاً ترک کرده اند در حوزه فرهنگی اقدام کنند و این در حالی است که حضرت آقا سال هاست که می گویند حمام خون فرهنگی و فضای مجازی. محل کشتار جوانان است، باید شبکه ملی اطلاعات ایجاد کنید، سند 2030 سندی نیست که بتواند نظام آموزشی را متحول کند، اما اجرا کردند و اجرا کردند، این افراد باید تحت تعقیب قرار گیرند.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان کشور تاکید کرد: یکی از مهم ترین راه های برون رفت از این وضعیت جهاد تبیین است که در خصوص ضرورت و اهمیت جهاد به خدمت شما عزیزان عرض می کنم. توضیح

وی افزود: کتاب جهاد تابعین برگرفته از اندیشه و منظومه فکری مقام معظم رهبری است که حاوی مطالب بسیار ارزشمندی است.

انبارکی بیان کرد: آنچه در این کتاب آمده مهم ترین الزامات تبیین جهاد است که در وهله اول باید برای گفتمان سازی برای ایجاد اندیشه و جست وجوی عمومی به آن توجه کنیم.


مهم ترین لازمه تبیین جهاد در وهله اول گفتمان سازی است


مسئول سازمان است بسیج علمای حقوق کشور تصریح کرد: ابتدا مهم ترین الزامات جهاد تبیینی، گفتمان سازی برای ایجاد اندیشه و مطالبه عمومی است، یعنی امروز تبیین جهاد باید به عنوان یک گفتمان مسلط مطرح شود. اقشار مختلف اجتماعی و در بین دانشجویان، اساتید و کارکنان هنرمندان. ورزشکاران پیشکسوت، این گفتمان باید به یک گفتمان رایج تبدیل شود.

وی اذعان داشت: یکی دیگر از مباحث بسیار مهم در بحث تبیین جهاد که جزء الزامات است، حفظ زنجیره نصیحت به حق است. خداوند در قرآن می فرماید انسان کسی است که ایمان و عمل صالح را از دست می دهد و به حق هدایت می شود و با صبر هدایت می شود، حق و سفارش به صبر دو شاخص بسیار مهم در بحث تبیین جهاد و جهاد است. با پذیرش آن، باید زنجیره نصیحت به حق و نصیحت به صبر را در بند توضیح جهاد رعایت کنند.


تشخیص و صبر دو عنصر مهم در تشخیص شورش هستند

انبارکی تصریح کرد: حضرت علی (علیه السلام) در این باره می فرماید که هیچ کس نمی تواند این علم و بصیرت را بیاورد مگر اینکه صبر و بصیرت داشته باشد، بنابراین یکی از موارد بسیار مهمی است که عزیزان ما باید در این زمینه به آن توجه کنند. جهاد تبیین است، دفاع از حق و دعوت به صبر دو موضوع اساسی و اساسی است و موضوع دیگری که باید به آن توجه شود، عملیاتی شدن آموزش و پرورش است، یکی از مسائل بسیار مهمی که امروز باید در جامعه پیاده کنیم و اینکه میگم باید اجرا بشه..


مسئول سازمان است بسیج حقوقدانان کشور بیان کرد: یکی دیگر از الزامات جهاد تبیین، نشر معارف دینی و انقلابی توسط ما به عنوان نیروهای انقلابی و جهادی است که باید در عرصه جهاد تبیین به آن توجه کنیم.


برای تبیین جهاد باید از مدل ها استفاده کرد

وی تاکید کرد: ما در جهاد برای تبیین الگو کم نداریم و نمونه هایی از جهاد برای تبیین از اول اسلام تا کنون وجود دارد که پیامبر اسلام محمد صلی الله علیه و آله و سلم مصداق آن است. از جهاد.

انبارکی تصریح کرد: پیامبر اسلام و اشدا علی الکفار و رحمه از جمله آنها بودند و در واقع گسترش اسلام با سیره پیامبر بزرگوار اسلام و ملا امیرالمومنین علیه السلام انجام شد. و سخنان امیرالمومنین(ع) در جهاد تبیین نقش بسیار مهمی داشت.


مسئول سازمان است بسیج فقهای کشور گفت: ائمه معصومین (سلام الله علیها)، ائمه انقلاب، شهدای عزیز و بزرگان دلها، سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی و شهدای عزیز دارالحماسه استان بوشهر نمونه های ما بودند که حرکت کردند. در عرصه جهاد

وی بیان کرد: ما می توانیم فرهنگ شهدای عزیز را سرلوحه کار خود قرار دهیم اما در حوزه مطالبات جهادی باید به نکاتی که لازم است توجه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید