لزوم تشکیل بلوک رسانه ای برای مقاومت در برابر دیکتاتوری رسانه ای غرب


ساعت: 09:10
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920558

کارآموزان در خصوص تشکیل بلوک رسانه ای کشورهای مقاومت اظهار داشتند: بلوک رسانه ای کشورهای مقاومت دارای مختصات خاصی است و در این زمینه تمامی توانمندی های رسانه ای اعم از فضاهای مختلف واقعی، مجازی، ملی، منطقه ای و بین المللی باید بیایید دست به کار شوید و پیوسته مخالفت کنید بگذارید دیکتاتوری رسانه ای غرب بلند شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی کرموزیان رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه امروز بدترین جنگ رسانه ای علیه ملت ایران در حال انجام است به راه آرمان گفت: رسانه ها در دنیای امروز از اهمیت ویژه ای برخوردارند و در واقع شکل دهندگان افکار عمومی هستند. نظر و مهمترین چیز – مهم است. آنها وظیفه مهندسی و کنترل ذهن و افکار مردم را بر عهده دارند، به همین دلیل دشمن با علم به نفوذ زیاد رسانه ها بر خلاف تمام ادعاهای خود مبنی بر آزادی بیان، سعی در تحریم رسانه ها و اصحاب رسانه در کشور کرد. به منظور کاهش تاثیر آنها.

رئیس کارگروه نظارت بر انجمن سواد رسانه ای کشور ادامه داد: رسانه های تحریم شده ایران به دو دسته رسانه های داخلی و رسانه های خارجی تقسیم می شوند که در حوزه رسانه های داخلی باید گفت که تاثیر تحریم ها، در علاوه بر ناکارآمدی، به نفع این رسانه ها در افکار عمومی داخلی بود که چهره واقعی غرب را آشکار کرد، اما باید بگوییم که در بحث توقیف رسانه های بیگانه موثر بود.

مسئول سازمان بسیج رسانه در کشور گفت: جامعه غربی غرق در رسانه های جبهه استکبار و محروم از اجازه آزاداندیشی است، حضور رسانه هایی خارج از این دایره مانند پرس تی وی که واقعیت غرب را به نمایش می گذاشت، شایسته نیست. طعم گستاخی رسانه ای را چشیدند و به راحتی و بدون ترس از افکار عمومی، رسانه هایی را که می توان گفت در خاموش کردن آن صدا مؤثر بوده اند، تعطیل و تحریم کردند.

کرموزیان تصریح کرد: بر این اساس رسانه های خارجی باید با قدرت بیشتر و با تاکتیک ها و روش های مدرن تر و با تریبون های جدید مردم غرب را آگاه کنند.


دیکتاتوری رسانه ای غرب منحصر به ایران نیست

وی بیان کرد: غربی ها مدت ها و با جنگ سرد رسانه هایی را که صدایی بر خلاف عقیده آنها داشتند تحریم کردند و این دیکتاتوری رسانه ای تنها رسانه های ایران نبود و در ماه های اخیر شاهد تحریم رسانه های روسی نیز بوده ایم. .

نایب رئیس انجمن سواد رسانه ای کشور گفت: بدون شک دشمن رسانه ها و اصحاب رسانه ای را که تاثیرگذار هستند و بر خلاف سیاست های آنها فعالیت می کنند مورد هدف قرار می دهد، بنابراین نفوذ مهمترین عامل در این حوزه محسوب می شود و تحریم رسانه ها یک واکنش منفعلانه به این نفوذ،” او ادامه می دهد.

وی ادامه داد: همانطور که قبلاً گفته شد، تحریم در حوزه رسانه های داخلی بی اثر بود، اما در حوزه رسانه های خارجی ایران موثر بود و اثربخشی و قدرت نفوذ آنها را تحت تاثیر قرار داد.

با تاکید بر اینکه تا زمانی که ما به غرب تکیه کنیم و از ابزار و تریبون آنها استفاده کنیم بی شک آسیب پذیر خواهیم بود، رسانه های فارسی زبان مشغول نشر اکاذیب علیه ملت ایران هستند اما رسانه ما بسیار محدود است و نیاز به تقویت جدی دارد. از نظر کیفیت و میزان و استفاده از شبکه های اجتماعی و شبکه مویرگی به ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایران در اقدامی متقابل علیه اقدامات خصمانه انگلیسی ها، رسانه هایی را که در تحریک ناآرامی ها و اقدامات تروریستی در ایران نقش داشته اند از جمله مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس را تحریم کرده است. ستاد ارتباطات دولت بریتانیا (GCHQ)؛ Velant Media، Global Media و DMA Media و BBC Farsi و Iran International شبکه های تحت پوشش آنها هستند.


بلوک رسانه ای جبهه مقاومت می تواند آگاهی را در برابر دیکتاتوری رسانه ای غرب افزایش دهد

نماینده سازمان بسیج رسانه در کشور ادامه داد: بی شک جبهه سازی و استفاده از ظرفیت های موجود می تواند بسیار موثر باشد، بیاییم توهین کنیم.

مروزیان در خصوص تشکیل بلوک رسانه ای کشورهای منطقه مقاومت گفت: بلوک رسانه ای کشورهای منطقه مقاومت الزامات و مختصات خاصی دارد و در این زمینه همه توانمندی های رسانه ای اعم از واقعی، مجازی، ملی وجود دارد. فضاهای منطقه ای و بین المللی باید دست به کار شوند و یکپارچه در برابر دیکتاتوری رسانه ای غرب بایستند.
را
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید