مردم بمپور از نبود بیمارستان رنج می برند


ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906343

شهر محروم بمپور بیمارستان ندارد و همین موضوع باعث گلایه شهروندان این منطقه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ؛ شهرستان بمپور در سیستان و بلوچستان و در جنوب شرقی ایران قرار دارد و این شهرستان با شهرهای ایرانشهر، محمدان و اسپکا همجوار است.

در واقع شهرستان بمپور دارای آب و هوای گرم و مرطوب است که تابستان های طولانی دارد و میانگین دمای تابستان بیش از 40 درجه سانتیگراد است و می توان به این نکته اشاره کرد که این منطقه از نظر تاریخی یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور عزیزمان است. شمارش کرد

در واقع بمپور یکی از شهرهای تازه تاسیس و پر جمعیت است که در راستای پیشرفت و آبادانی این منطقه همت و تلاش مسئولان را می طلبد.

پس از گذشت این همه سال، شهر بمپور همچنان بدون بیمارستان است و این امر بیماران را مجبور کرده تا برای دسترسی به مراکز درمانی این شهر بیش از 20 کیلومتر تا ایرانشهر طی کنند.

رنج بمپور پایانی ندارد

در همین رابطه یکی از شهروندان بمپوری نارویی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن ابراز گلایه از نبود بیمارستان در این منطقه اظهار داشت: با توجه به شرایط زندگی در کشور هر بیمار در این منطقه باید برای رفتن به بیمارستان پول زیادی خرج کند. سفر به شهرهای همسایه کند است.

وی افزود: علاوه بر بحث هزینه های بالای درمان بیماران بمپوری در شهرهای همجوار، ماجرای دیگری که باعث نگرانی همراهان آنها می شود، نبود مکانی برای استراحت است که آنها را مجبور به گذراندن ساعت ها یا روزها در خیابان می کند.

این شهروند بمپوری بیان کرد: این خواسته مردم شهرک بمپوری است که به مشکلات بهداشتی و درمانی این منطقه توجه ویژه شود.

داشتن بیمارستان در بمپور ضروری است

در همین رابطه سلمان برهانی فرماندار شهرستان بمپور در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طی دو بازدید جداگانه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و مسئولین ذیربط زمین های در نظر گرفته شده توسط دانشگاه به از ساخت بیمارستان در این منطقه بازدید شد.

وی افزود: با جمعیت بالای 70 هزار نفری بمپور و قرار گرفتن آن در مسیر چند شهر همجوار، ساخت بیمارستان یک ضرورت است.

این مسئول تصریح کرد: در واقع یکی از مهمترین خواسته های مردم و حوزه اداری شهرستان بمپور این است که برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاش و کمکی دریغ نکنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید