مردم تربت حیدریه به دیدار شهدای گمنام رفتند


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918641

همزمان با سراسر استان خراسان رضوی مردم شهرستان تربت حیدریه صبح امروز به استقبال دو شهید گمنام دفاع مقدس رفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; مهدی باقرزاده رئیس نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بنیاد تربت حیدریه در حاشیه مراسم استقبال از شهدای گمنام گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها. شهر 1000 شهید تربت حیدریه میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس است که باز هم بوی شهادت می دهد.

وی افزود: این شهید والامقام هنگام شهادت 20 سال سن داشت و در عملیات کربلای 5 در دی ماه سال 65 به شهادت رسید.

وی به مراسم این شهید والامقام در منطقه تربت حیدریه اشاره کرد و گفت: مراسم استقبال از شهید گمنام امروز در پارکینگ زائران کارخانه کاشی طلا برگزار شد و تا 16 آذرماه این شهید عزیز خواهد بود. در شهرها و ولسوالی های اطراف، هیئت های مذهبی و مدارس، زیرا مردم از آنها بازدید و ادای احترام خواهند کرد

باقرزاده بیان کرد: مراسم وداع با شهید گمنام: عصر سه شنبه 15 آذرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء حسینیه ثارالله واقع در میدان شهدا برگزار می شود.

وی افزود: همچنین مراسم تشییع روز چهارشنبه 16 دی ماه ساعت 9 صبح از میدان شهدا به سمت میدان مرکزی و مراسم خاکسپاری نیز همان روز در کیلومتر 7 جاده تربت حیدریه به سمت میدان مرکزی برگزار می شود. مشهد، در محوطه دانشگاه دولتی تربت حیدریه.



بر اساس آمار منتشر شده از سوی بنیاد شهید تربت حیدریه، از مجموع 15 هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این منطقه، 1104 شهید منطقه تربت حیدریه شامل شهرستان های تربت حیدریه، زاوه، مه ولات و رشتخوار است که از این تعداد 708 شهید در منطقه تربت حیدریه است. شهدا، 1695 جانباز و 142 آزاده به شهرستان تربت حیدریه اعزام می شوند که از این تعداد 690 نفر بیش از 25 درصد جانبازان این منطقه هستند.

هم اکنون 22 شهید گمنام در شهرستان تربت حیدریه تشییع شده اند که شامل: پنج شهید در پیشکوه بستان، پنج شهید در دانشگاه آزاد اسلامی، 2 شهید گمنام در گلزار بهشت ​​عسکری، 2 شهید در باغ ملی، 2 شهید در کدکن، 2 شهید شهدا در بیگ 2 شهید در رباط سنگ، یک شهید در توپخانه 61 محرم و یک شهید در تیپ 177 ارتش.

200 شهید در شهدای بهشت ​​عسکری مدفون هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید