مردم متوجه تفاوت رهبر و روحانی شدند

مردم متوجه تفاوت رهبر و روحانی شدند

روز جدید این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت آقای رئیسی نمی تواند عدم موفقیت خود را به سنگ اندازی رقبا و مخالفانی مانند آقای روحانی نسبت دهد.

دولت سیدابراهیم رئیسی پانزدهمین ماه فعالیت خود را سپری می کند و مدعی است در این مدت کارهای بزرگی انجام داده و دستاوردهای برجسته ای داشته است.

حسن رسولی در گفتگو با نامه نیوز درباره نوع نگاه مردم به دولت سیدابراهیم رئیسی نسبت به حسن روحانی گفت: برای افکار عمومی تفاوت مواضع و عملکرد دولت آقای روحانی و دولت آقای آقای روحانی است. رئیسی کاملاً مشهود است، مثلاً دولت آقای روحانی از نظر انسجام ملی و پیوند آن با سایر ارکان نظام و نهادهای مؤثر در حوزه مقننه و قضائیه با چالش جدی مواجه شد و یکی از دلایل عدم موفقیت آن در تکمیل برجام عدم هماهنگی و انسجام حاکمیتی بود.

وی افزود: اگر دولت آقای روحانی با این چالش ها مقابله نکند، می تواند با دستیابی به برجام و کاهش تحریم ها در پایان 8 سال به دستاورد قابل توجهی دست یابد که این عدم انسجام با مشکل مواجه شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: در حوزه سیاست داخلی، تفاوت های آشکاری بین دولت آقای روحانی و دولت آقای رئیسی وجود دارد، به عنوان مثال وزیر فناوری و ارتباطات از دولت آقای روحانی نه تنها برای ایجاد انسداد در فضای مجازی و مانع دسترسی مردم به اطلاعات می شود، مانعی ایجاد نکرد، بلکه در راستای توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات عمل کرد، در حالی که در این دولت، به ویژه در شرایط بحرانی کنونی، با خلاف جهت نقض یکی از حقوق اساسی کشور مواجه هستیم. ملت، یعنی دسترسی آزاد به اطلاعات.

وی ادامه داد: در سایر حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نیز تفاوت ها و تفاوت های چشمگیری بین این دو دولت وجود دارد که می توان بر اساس این تفاوت ها و تفاوت ها، مواضع و عملکرد دو دولت را تحلیل و ارزیابی کرد.

رسولی درباره نوع قضاوت امروز مردم درباره عملکرد دولت روحانی گفت: افکار عمومی به ویژه نسل سوم از کارکردها ناراضی هستند و افق مثبت و امیدوارکننده ای را پیش رو نمی بینند. در طول یک سال و نیم دولت آقای رئیسی میزان نارضایتی نسبت به دولت آقای روحانی افزایش یافته و نارضایتی از عملکرد دولت افزایش یافته است زیرا علیرغم همکاری و هماهنگی سایر قوا و نهادها با دولت، تقریبا هیچ یک وعده های اقتصادی آقای رئیسی همانطور که آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نشان می دهد محقق شد.

وی افزود: بخشی از افکار عمومی به ویژه آنهایی که به آقای رایضی رای دادند انتظار داشتند در یک دولت واحد و یکپارچه بتوان تصمیمات سخت و دشواری اتخاذ کرد، اما در پانزده ماه اخیر حامیان و دلسوزان نظام دچار مشکل شده اند. همیشه از دولت آقای رئیسی حمایت می کرد در حالی که شرایط کاملاً حاکم است ما در دولت آقای روحانی چیز دیگری دیدیم، بنابراین دولت آقای رئیسی نمی تواند عدم موفقیت خود را به سنگسار رقبا و مخالفانی مانند آقای روحانی نسبت دهد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: با وجود تریبون هموار دولت سیزدهم، موفقیت این دولت در دستیابی به دستاوردهای بزرگ و قانع کننده برای اکثریت ملت ناچیز بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید