مردم نگران کالاهای اساسی نیستند/ بازار ماه مبارک رمضان زیر ذره بین بازرسان


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819259

آرامش بازار کالا با تعادل عرضه و تقاضا؛

با برنامه ریزی های ستاد تنظیم بازار و مسئولان این حوزه، هیچ مشکلی برای توزیع اقلام اولیه مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ همه ساله با آغاز ماه مبارک رمضان نظارت بر بازار در راستای کنترل قیمت ها و حفظ سلامت شهروندان توسط مسئولان امر دستور و تقویت می شود.

برای جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی و سوء استفاده از برخی افراد، دولت هر ساله برنامه ریزی و برنامه ریزی می کند تا مردم بتوانند کالاهای مصرفی خود را در بازاری آرام و بدون استرس تهیه کنند.

ذخیره سازی کالاهای اساسی یا تامین سلامت فرآورده های خام دامی در آستانه ماه مبارک رمضان اخیرا با حضور اکیپ های ثابت و سیار از سازمان های کشاورزی و دامپزشکی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و نظارت بر کشتارگاه ها، رستوران ها و… مراکز فروش مرغ و گوشت در زیر میکروسکوپ از جمله کارشناسان است.

نظارت بر بازار فرآورده های خام دامی با فعالیت 33 تیم

مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: 33 تیم نظارتی و بازرسی بهداشتی در استان با استخدام کارشناسان دامپزشکی آماده خدمت رسانی به مردم در ماه مبارک رمضان هستند.

وی بیان کرد: بهداشت دامپزشکی و نظارت دینی در همه ایام اهمیت دارد چرا که تاثیر مستقیمی بر سلامت غذای سفره، سلامت و امنیت غذایی جامعه دارد اما در برخی از ایام مانند نوروز و ماه مبارک رمضان. مراسم خاص و فرهنگ مردم از نظر دامپزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: هماهنگی های فرابخشی از جمله تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی، تقویت نظارت بهداشتی دامپزشکی، هماهنگی با استانداری، فرمانداران، شهرداری ها، سازمان جهاد کشاورزی، ائمه جماعات، مرکز بهداشت و درمان و غذای استانی گروه امنیتی و تحریم های دولتی و توزیع بروشور در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: ایجاد وظیفه در دامپزشکی کل شهرستان ها، نظارت بر مراکز توزیع و تحویل فرآورده های خام دامی، رستوران ها، هتل ها، چلوکبابی ها و مراکز پخت فرآورده های خام دامی، کنترل تردد و نظارت بر خودروهای مخصوص حمل فرآورده های دامی خام. نظارت بر کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه ها و کارگاه های فرآوری و بسته بندی و نظارت مستمر بر اجرا نیز در دستور کار قرار دارد.

آغاز توزیع بیش از پنج هزار و 400 تن کالاهای اساسی

محمدمهدی اکبری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز با تاکید بر اینکه در تامین اقلام مورد نیاز سیاه نیست، افزود: توزیع بیش از پنج هزار و 400 تن کالاهای اساسی مصرفی برای ساماندهی کشاورزی. بازار در طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان آغاز شد.

وی افزود: این اقلام شامل سه هزار و 200 تن برنج به قیمت هر 10 کیلوگرم گونی 110 تا 205 هزار تن و شکر هزار و 650 تن به قیمت هر کیلوگرم 14 هزار و 100 تن است.

این مقام مسئول تاکید کرد: 459 تن مرغ منجمد به قیمت 20 هزار تن در هر کیلوگرم و 110 تن گوشت قرمز منجمد با قیمت 115 هزار تن در هر کیلوگرم برای مصرف کنندگان عشایری و روستایی سیستان و بلوچستان عرضه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید