مردم کسب و کار خود را در اینستاگرام از دست دادند، روبیکا، ایتا و سروش کمک دولتی گرفتند!

مردم کسب و کار خود را در اینستاگرام از دست دادند، روبیکا، ایتا و سروش کمک دولتی گرفتند!

پلتفرم های کاسبینو، روبیکا، شیپور، ایتا و سروش پلاس واجد شرایط دریافت این بسته از بین 24 پلتفرم متقاضی دریافت بسته حمایتی کسب و کار اقتصاد دیجیتال هستند. معاون وزیر ارتباطات گفت: تعداد زیادی از مردم در سکوهای محلی حضور پیدا کردند. در ابتدای کار دغدغه های جدی برای کمک به زیرساخت های فنی سکوها داشتیم. اما با پیگیری های انجام شده تقریبا هیچ مشکل زیرساختی و فنی نداشتیم.

کاربردی: پلتفرم‌های کاسبینو، روبیکا، شیپور، ایتا و سروش پلاس از جمله 24 پلتفرم درخواستی برای دریافت بسته حمایتی کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال هستند.

در مراسمی امروز (27 دسامبر)، پلتفرم های مرتبط با مقررات حمایت از مشاغل اقتصاد دیجیتال گزارش هایی از وضعیت فعلی خود ارائه کردند. همچنین نمایندگان نهادهایی که در این آیین نامه وظایفی دارند گزارشی از روند اجرای آیین نامه ارائه کردند.

محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: مراجع ذی صلاح تصمیماتی برای تعطیلی پلتفرم های خارجی با وجود مشکلات و ناراحتی های مردم گرفته اند که این مشکل کار سخت تری را برای دولت ایجاد کرده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: در دستگاه های مختلف به طور مرتب مقررات را رصد می کنیم، هدف این است که فردی که وارد پلتفرم می شود از سکوها و آیین نامه ها استفاده کند. تعداد بسیار زیادی از مردم از سکوهای محلی بازدید کردند. در ابتدای کار دغدغه های جدی برای کمک به زیرساخت های فنی سکوها داشتیم. اما با پیگیری های انجام شده تقریبا هیچ مشکل زیرساختی و فنی نداشتیم.

وی همچنین بیان کرد: در شرایط فعلی باید بسته تبلیغاتی استقبال تجاری خود را شفاف سازی کنند. از طریق سایت 1649 ما ظرفیتی ایجاد کرده ایم که بگوییم چه ظرفیت هایی در دسترس است و همچنین در صورت وجود مشکل، مشکل یا نگرانی در ارتباط با پلتفرم ها، بازخورد دریافت کنیم. هر گونه حمایتی که از سوی دولت در دسترس باشد، آماده ارائه آن در قالب وب سایت 1649 و مرکز تماس هستیم.

سامانه ۱۶۴۹ که شامل وب‌سایت و مرکز تماس است، برای پوشش مصوبات و اخبار مرتبط با مقررات حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال راه‌اندازی شده است که فرصتی برای ثبت شکایات از دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مرتبط و پیگیری آن‌ها را فراهم می‌کند.

5 سکو در آیین نامه گنجانده شده است

حامد منکارسی معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات درباره وظایف وزارت ارتباطات گفت: آیین نامه شامل چهارده ماده است که در هفت ماده آن وظایف وزارت ارتباطات بر عهده وزارت ارتباطات است.
اولین قدم بلافاصله پس از تصویب، احراز شرایط پلتفرم های درگیر بود. به منظور تعیین مسیری که کسب و کارها باید طی کنند و کدام پلتفرم را انتخاب کنند، حداقل الزامات پلتفرم ها را تعریف کرده ایم.
24 درخواست دریافت شده است که تاکنون 5 پلتفرم انتخاب شده است.

وی ادامه داد: مرحله دوم پشتیبانی تبلیغاتی از پلتفرم ها بود. آئین نامه اجرایی بسته های تبلیغاتی شامل بسته های پیامکی را تدوین کرده ایم و به زودی ابلاغ می شود. بسته‌های تبلیغاتی که پلتفرم‌ها به کسب‌وکارها ارائه می‌دهند نیز اعلام و در دسترس هستند. موضوع سوم در مورد خدمات لجستیک و حمل و نقل بود. این تعامل با هماهنگی پست ملی و سایر اپراتورهای پستی انجام شد. خدمات زیرساختی وزارت ارتباطات نیز عملیاتی شد و بسترهایی که نیاز به این حمایت داشتند اعلام و حمایت شد.

وی در خصوص تسهیلات پرداختی موضوع ماده 7 آیین نامه مذکور نیز از تهیه دستورالعمل اجرایی این بند خبر داد و بلافاصله پس از اعطای وام از سوی وزارت اقتصاد، مراحل اجرا آغاز می شود.

منکارسی همچنین گفت: موضوع ماده 10 امانت ثبت شده است. با توجه به اینکه برخی از مشاغل داخلی هستند و در سامانه تسهیل کسب و کار وزارت اقتصاد ثبت نام کرده اند، ممکن است به زودی نشان اعتماد دریافت کنند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات به ارائه خدمات دولتی از طریق پلتفرم ها نیز اشاره کرد و گفت: خدمات دولت هوشمند از طریق پنجره واحد و برخی خدمات از طریق درگاه خدمات ارائه می شود. لیست این خدمات در اختیار پلتفرم ها قرار می گیرد و پلتفرم ها با ترکیب این خدمات قادر به ارائه آن ها خواهند بود.

وی در پاسخ به خبرنگار باهید گفت: این فرآیند فرآیندی نیست که انتظار داشته باشیم همه کسب و کارها بستر مورد نظر خود را پیدا کنند و یک شبه مهاجرت را تکمیل کنند، اما ابلاغیه به طور کامل اجرا نشده است. بسیاری از شرکت ها تصمیم نهایی خود را نگرفته اند.

امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک نیز گفت: حساب های امانی و اقساط در آیین نامه ذکر شده و با همکاری بانک مرکزی این کار را انجام داده ایم. با هماهنگی پایلوت فین تک، حساب های اقساطی در حال اجراست و تا یک ماه آینده مورد استفاده قرار می گیرد. ما در حال مذاکره با بانک مرکزی در مورد حساب های امانی هستیم و فکر می کنم تا یکی دو ماه آینده راه اندازی شود.

نماینده بانک مرکزی همچنین گفت: دو موضوع در آیین نامه مختص بانک مرکزی است. در ماده دو باید امکاناتی را برای سکوهای داخلی فراهم کنیم. کیف پول دیجیتال و استفاده از ریال دیجیتال. ریال دیجیتال مرحله تست برخی از پلتفرم های محلی را پشت سر گذاشته و به زودی برای استفاده در دسترس خواهد بود. همچنین می توان از درگاه پرداخت استفاده کرد.

نماینده صندوق نوآوری و شکوفایی نیز از آمادگی این صندوق برای پرداخت وجوه به سکوهای تجهیز زیرساخت های فنی و سایر هزینه ها مانند نیروی انسانی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید