رئیسی: همه این نابسامانی ها به دلیل اخلال در علم، دانش و کسب و کار مردم است/ دست دشمن را اینجا باید به وضوح ببینید/ به دنبال اشتغال زایی هستیم؛ دشمن می خواهد مردم را خالی و عصبانی کند

رئیسی: همه این نابسامانی ها به دلیل اخلال در علم، دانش و کسب و کار مردم است/ دست دشمن را اینجا باید به وضوح ببینید/ به دنبال اشتغال زایی هستیم؛  دشمن می خواهد مردم را خالی و عصبانی کند

روز جدید سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با بیان اینکه همه این اختلالات با هدف اخلال در علم و دانش است، افزود: این اختلالات با هدف ایجاد مشکل برای کسب و کار مردم است. فهمید: در اینجا باید دست دشمن را به وضوح دید که می خواهد حرکت قطار پیشرفت کشور را متوقف کند و تمام هدف ما ایجاد اشتغال است و می خواهد مردم را بیکار کند و مردم را عصبانی کند.

رئیس جمهور گفت: دشمن با شکست در تمامی توطئه های تحریم، تهدید و فشار حداکثری بر کشور، سعی کرد با ایجاد آشفتگی در کشور جلوی پیشرفت و تولید کشور را بگیرد.

سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح رسمی پنج نیروگاه حرارتی استان زنجان با تسلیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ گفت: قطعی شدید برق برای خانوارها، صنعت و کشاورزی داشته ایم. اگر ما به اندازه کافی تولید برق داشتیم، نارضایتی وجود نداشت، اما این اتفاق نیفتاد و دولت برای حل این نارضایتی مشکل داشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با برق خانگی شروع شد و سال گذشته قطعی برق خانگی نداشتیم، سپس از برق صنعتی حمایت شد و در نهایت برنامه تقسیم شد به طوری که بخش های صنعتی و کشاورزی به نفع برق خانگی مدیریت و مدیریت شدند. در این منطقه در سال اول دولت 6000 مگاوات برق تولید شد.

رئیسی ادامه داد: کاری که امروز در پنج استان کشور به بهره برداری رسیده است، 1026 مگاوات برق را به بهره برداری می رساند و باید از این تلاش قدردانی کرد به ویژه که با تلاش مهندسان داخلی انجام شد.

رئیس جمهور یادآور شد: قبلا برخی به بیرون نگاه می کردند و امروز توربین هایی که در کشور ساخته می شود کیفیت بالایی دارد و در آن زمان به دنبال خرید این توربین ها از خارج از کشور بود. برای تولید 35 هزار مگاوات برق برنامه ریزی شده و تلاش می شود تا به این میزان در کشور برسد.

وی یادآور شد: در حوزه آب کاری که در خوزستان انجام شد کاری بود که باید طی سه چهار سال انجام می شد اما امروز شهرهای خوزستان می بینند که شرایط تغییر کرده است. قطار پیشرفت در کشور در حال حرکت و سرعت گرفتن است.

رئیسی با بیان اینکه مردم انتظار تسریع در اجرای پروژه ها را در کشور داشتند، تاکید کرد: آنها فکر می کردند که با تحریم و تهدید متوقف می شویم و حرکت ما کند می شود اما دیدند حرکت ما سرعت گرفته است. ما با اعتلای عزت و اقتدار این نظام و با توکل به خدا و تکیه بر منابع داخلی در کار خود پیشرفت می کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در حوزه نفت و گاز کارهای زیادی انجام شده است. دشمن تهدیدهایش را بی نتیجه می بیند و رسماً اعلام می کند که این فشار حداکثری تأثیری ندارد. آنها می خواستند جلوی فروش نفت ما را بگیرند که شکست خوردند.

وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند ایران را منزوی کند، بیان کرد: روابط ما با کشورهای دنیا برقرار شده و آنچه برقرار شده بهبود یافته است. در سال اول این دولت، کسب و کار ما 40 درصد افزایش یافت. سهم ما از تجارت، اقتصاد و ترانزیت منطقه قابل مقایسه با قبل نیست و فعالیت فوق العاده ای مشاهده می شود.

رئیسی ادامه داد: می خواستند با تحریم وضعیت پولی و مالی ما را محدود کنند اما دیدند که محدودیت نداریم. وقتی در همه این توطئه ها شکست خوردند سعی کردند در کشور آشوب ایجاد کنند تا کشور توسعه پیدا نکند و تولید نکند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن نمی خواهد ما در هیچ زمینه ای پیشرفت کنیم، تصریح کرد: دشمن نمی خواهد نخبگان ما در کشور علم تولید کنند یا فناوری در این کشور توسعه یابد. ساخت و فعال سازی صنایع کشور قدرت می آورد، قدرتی که فقط موشک نیست. بله، موشک قدرت می آورد، صنعت نظامی قدرت می آورد، اما قدرت فقط در صنایع نظامی نیست.

رئیسی تاکید کرد: یکی از نقاط قوت کشور در فناوری و علم است. امروز در علم و فناوری در منطقه و جهان حرفی برای گفتن داریم و دشمن نمی خواهد ما حرفی برای گفتن داشته باشیم و در علم و فناوری، کشاورزی، صنعت و معدن پیشرفت کنیم.

وی با بیان اینکه همه این اغتشاشات مانع علم و دانش است افزود: این اغتشاشات برای ایجاد مشکل برای کسب و کار مردم است. شورش ها علم و آموزش را سرکوب می کنند، مشاغل مردم را سرکوب می کنند، و مردم بی گناهی را که در خیابان آسیب دیده اند سرکوب می کنند.

رئیس جمهور یادآور شد: اینجا دست دشمن را به وضوح می بینید که می خواهد قطار پیشرفت کشور را متوقف کند و تمام هدف ما ایجاد اشتغال است و می خواهد مردم را بیکار کند و کامشان را تلخ کند.

دیدگاهتان را بنویسید