مردی مثل نازنین زاگری را الان گردوی سوخته می دانند


ساعت: 22:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816367

قندباشی گفت: بدیهی است اقدامات و فعالیت جاسوسان در کشورهای دیگر مجرمانه تلقی می شود و دستگیری فردی مانند زاگری نیز از همین نوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر کنادباشی تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به مبادله نازنین زاگری جاسوس انگلیسی گفت: دشمنی دولت انگلیس با مردم ایران طولانی است و انگلیسی ها در تلاش بوده اند. بیش از دو قرن است «برای رسیدن به اهداف استعماری خود در ایران از طرق مختلف و البته در این راستا یکی از اقدامات آنها استفاده از جاسوسان مختلف است.

وی افزود: کسانی که به عنوان جاسوس در ایران به استخدام انگلیسی ها در می آیند، کارشان به انتقال اخبار و اطلاعات محدود نمی شود، بلکه وارد عرصه های مختلفی می شوند که یکی از اهداف اصلی آن تغییر سیستم حسابداری برخی مسئولان است. و نهادهای مختلف کشور.»

این کارشناس بین الملل گفت: اقدام و فعالیت جاسوسان کشورهای دیگر در کشوری دیگر جرم است و دستگیری فردی مانند زاگری نیز از همین دست است.

قنادباشی گفت: البته امروزه با توجه به تغییر روش های جاسوسی، رصد فعالیت های جاسوسی که به سیستم اطلاعاتی انگلیس نیز بستگی دارد، بسیار پیچیده است و نیازمند دانش در حوزه ارتباطات و نظارت مستمر است.

وی تاکید کرد: بنابراین دستگیری فردی مانند نازنین زاگری از ایران بار دیگر به دشمن ثابت کرد که جمهوری اسلامی از نظر توان اطلاعاتی به نقطه ای رسیده است که می تواند به طور دقیق جاسوسان را رصد و متوقف کند.

این تحلیلگر بین الملل گفت: البته این مرد گردویی سوزانده است که دیگر نمی تواند برای انگلیسی ها در ایران موثر باشد و اگر حاضرند هزینه مبادله او را بپردازند برای جلوگیری از دلسردی هوش خودشان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید