مردی که به استقلال پشت کرد; فاجعه این استقلال

مردی که به استقلال پشت کرد;  فاجعه این استقلال

دو شکست 5 بر یک مقابل السد و الدحیل، یک شکست 6 بر 4 مقابل السد، یک شکست 5 بر 3 مقابل الوکره و یک شکست 4 بر صفر مقابل القطر، با شکست حسن خاتم با نتیجه 8 بر 2 مقابل شباب الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا استراماچونی برای الغرافه قطر بازی کرد. سرمربی سابق اینتر و استقلال اکنون تحت فشار شدید رسانه های قطری و هواداران الغرافه قرار دارد.

قبل از آمدن آسترا به ایران، منتقدان به نتایج آن اشاره کردند. اینکه او نام سرمربی سابق اینتر را یدک می کشد اما شرایط فاجعه باری را با این تیم به وجود آورد. این استرا در تیم های بعدی نتایج قابل توجهی کسب نکرد و احتمالا در استقلال هم نتیجه ای نخواهد گرفت.

در این شرایط استراماچونی به ایران آمد و ناامیدکننده شروع کرد. با این حال سرمربی ایتالیایی توانست سبک خاص خود را در استقلال اعمال کند. او نتایج قابل توجهی کسب کرد تا اینکه تیمش پس از مدت ها توانست به صدر جدول رده بندی برسد. البته در آن زمان لغو بازی پرسپولیس که در لیگ برتر بود، روی هدایت استقلال تاثیر گذاشت. بعد از این رهبری بود که ساز با آقای هوستیپ کوک مخالفت کرد و ایشان طی یک تعامل باورنکردنی ایران را ترک کردند. در حالی که سایر مربیان خارجی شاغل در ایران که اغلب از موانع معاملات مالی بین المللی آگاه بودند، اغلب در دریافت مطالبات خود صبور بودند، استراماچونی نیز مانند برق و باد، روند اعتراض را پذیرفت و ایران را به عنوان “مربی تیم پیشرو” ترک کرد. به ایتالیا رفت و در مقطعی شایعه شد که آسترا به ایران بازمی گردد اما مشخص بود که چنین اتفاقی نمی افتد.

استراماچونی امروز به کارخانه بازگشت و نتایج ناامیدکننده او با الغرافه و وقفه های سخت او بار دیگر این فرضیه را تایید کرد که او هرگز مربی بزرگی نبوده است. جدایی ناگهانی او از استقلال در روزی که تیمش در صدر لیگ قرار گرفت نیز این نظریه را تایید می کند که او فقط یک رزومه خوب از ایران برای پوشش شکست های قبلی خود می خواست. بنابراین وقتی توانست بعد از مدت ها استقلال را به قله لیگ برساند، ایران را ترک کرد.

انگار Stramacioni به خودش گفته بود که من که قراردادم را امضا کردم به بالای جدول هم رفتم، بنابراین ارزش این را نداشت که در طول فصل وارد چالش های بزرگ و کوچک شویم. البته حضورش در استقلال بیشتر از اینها به درد او خورد. او همچنین یک صفحه نظر محبوب در اینستاگرام دریافت کرد.

استراماچونی در آن زمان استقلال را ترک کرد تا خود را به عنوان قهرمانی تثبیت کند، بدون اینکه مشخص کند در صورت ماندن در این تیم واقعاً می تواند عنوان مهمی را با آبی ها کسب کند یا خیر. او قلب هواداران را شکست تا زندگی نامه خود را پر کند. خلاصه که یکی از تیم های ثروتمند قطر توانست با آن برود. احتمالا با توجه به آخرین رده بندی تیم قبلی خود که در صدر قرار داشت، توانسته گزینه های خوبی از قطری ها بگیرد. در حالی که استقلال این روزها بدون او در لیگ ایران بازی می کند و احتمالا قهرمان خواهد شد.

منبع: روزنامه اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید