مرمت رواق های آستان مقدس امامزاده حسین (ع) آغاز شد.


ساعت: 16:13
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880882

احسان نورانی گفت: پس از اجرای طرح ساماندهی و مرمت حرم امامزاده حسین (ع)، مرمت رواق های این بنای باشکوه تاریخی- مذهبی در قزوین آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان نورانی در گفت و گو با صبح قزوین; وی با اشاره به آغاز عملیات مرمت رواق های امامزاده حسین (ع) گفت: طرح ساماندهی و مرمت امامزاده حسین (ع) با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و این اداره کل در حال انجام است. فعالیت های کمک های خیریه و خیریه استان.

وی افزود: در ادامه حفاظت، استحکام بخشی، مرمت و بهسازی قسمت های مختلف بنا که شامل مرمت سقف، گنبد، سرداب و حرم است، مرمت رواق های بنا در زیر بنا آغاز شده است. نظارت کارشناسان این اداره کل ادامه دارد.

معاون میراث فرهنگی قزوین با اشاره به اقدامات مرمتی این پروژه گفت: در این مرحله مرمت و بازسازی روکش کاری، روکش کاری، نماهای آجری، اجرای مقرنس، نوار و عایق کاری سقف با اعتبار پنج انجام می شود. میلیارد ریال

این مسئول با بیان اینکه اقدامات مرمتی مربوط به تزیینات ساختمان، دیوارها و سایر قسمت ها در سال جاری در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال 1401 این پروژه عظیم مرمتی به اتمام برسد.

بقعه متبرکه امامزاده حسین (علیه السلام) واقع در انتهای خیابان سلامگاه، یکی از قدیمی ترین بناهای مذهبی ـ تاریخی شهر قزوین و مشهورترین امامزادگان ایران است که همواره به عنوان عبادتگاه مورد توجه بوده است. از اوایل قرن سوم هجری و در بین مردم قزوین و گردشگران ورودی به این شهر جایگاه ویژه ای دارد.

این بنا که از نظر تزیینات، آینه کاری، کاشی کاری و سایر هنرهای به کار رفته در آن یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر قزوین محسوب می شود، در ۲۴ آذر ۱۳۱۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. با شماره ثبت 239

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید