مرکز تجارت ایران در ایروان آماده بهره برداری می باشد / تاسیس اتاق پایاپای بین ایران و ارمنستان


ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902849

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به انعقاد قراردادهای همکاری بین شرکت های ایرانی و ارمنستانی برای حضور مشترک در بازار روسیه و توزیع کالا، گفت: مرکز تجارت ایران در ایروان آماده بهره برداری است و در سال جاری افتتاح می شود. دو هفته آینده .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، هیئت پارلمانی هفت نفره ارمنستان به ریاست رئیس گروه دوستی ایران و ارمنستان در پارلمان این کشور با وزیر صلح و رئیس توسعه تجارت دیدار و گفتگو کردند. سازمان در تهران

رضا فاطمی امین وزیر امنیت نیز از توسعه تجارت با ارمنستان استقبال کرد و گفت: آمادگی توسعه تجارت با ارمنستان، ایجاد خط تولید لوازم خانگی در ارمنستان و همکاری خودرویی با این کشور را داریم.

همچنین در این نشست علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت نیز به اقدامات دو طرف برای کاهش عوارض اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد تغییراتی در این حوزه خواهیم بود.

وی به مناسبت انعقاد قراردادهای همکاری بین شرکت های ایرانی و ارمنی برای حضور مشترک در بازار روسیه و توزیع کالا، گفت: مرکز تجارت ایران در ایروان آماده بهره برداری است و تا 2 هفته آینده افتتاح می شود.

پیمان پاک با اشاره به ایجاد اتاق پایاپای بین دو طرف افزود: لیست کالاها مورد تایید طرفین قرار گرفته، شرکت کارگزاری نیز مشخص شده و متن نهایی قرارداد در حال آماده سازی برای امضا است.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین گفت: ارمنستان 200 خودرو ایرانی سفارش داده و این خودروها به تدریج در حال ارسال هستند.

رئیس گروه دوستی ایران و ارمنستان در این نشست با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان در 8 ماه گذشته نسبت به سال 2021 میلادی 43 درصد افزایش داشته است، گفت: سال گذشته حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان نسبت به سال 2021 افزایش داشته است. مبادلات تجاری با ایران 700 میلیون دلار بوده و امسال با رشد 43 درصدی از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است.

گئورگ بابویان با اعلام آمادگی ارمنستان برای رفع تمامی موانع توسعه تجارت با ایران، گفت: خوشحالیم که این علاقه از سوی طرف ایرانی نیز وجود دارد و امیدواریم با کاهش و بهبود جاده ترانزیت کالا، تجارت، مبادلات ایران و ارمنستان افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید