مرکز درمان کودکان مبتلا به کرونا در استان به ظرفیت خود رسیده است/ در سویه جدید هر نفر می تواند حداکثر 18 نفر را شامل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد جمالیان در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی گفت: تعداد کودکان مبتلا به کرونا که در این مرکز بستری می شوند به شدت افزایش یافته است و در حال حاضر 32 کودک مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امیرکبیر اراک خدمات درمانی دریافت می کنند و به همین دلیل به خانواده ها توصیه می کنیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. با جدیت بیشتر

جمالیان گفت: در سویه جدید امیکرون، کودکان یکی از گروه های حساس در برابر این ویروس فرصت طلب هستند و عدم توانایی این گروه سنی در رعایت نکات بهداشتی و عدم واکسیناسیون برخی از آنها شرایط را دشوارتر کرده است.

وی تاکید کرد: با توجه به رشد سریع و سریع این موج به ویژه در بیماران و بیماران سرپایی در مراکز درمانی، تزریق دوز تقویت کننده واکسن یکی از راه های موثر و مفید برای کنترل این بیماری است.

جمالیان همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه انتظاراتی که در بازدید از همکاران استانی عزیز برای تزریق بوستر داشتیم برآورده نشد و استقبال همکاران عزیز استانی برای دریافت واکسن بسیار کم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: روزانه به طور متوسط ​​حدود 2000 نفر در استان برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند که با توجه به اینکه همه شهرستان ها و مراکز جامع سلامت بخش ها هستند آماری نگران کننده و منطقی است. برای این تزریق آماده است. این یک بازتاب است.

وی تصریح کرد: در خصوص دریافت دوز تقویتی به جز واکسن آسترازنکا تمامی واکسن ها موجود است و افراد می توانند با مراجعه به مراکز جامع سلامت واکسن های مورد نظر را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با تاکید بر سرایت بالای این ویروس خاطرنشان کرد: هر فرد مبتلا به زیر سویه جدید Omicron می تواند 18 فرد سالم را مبتلا کند بنابراین از خانواده ها می خواهیم در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی به مرکز درمانی مراجعه کنند. هر چه زودتر درمان خود را در اسرع وقت شروع کنید.

جمالیان در پایان توصیه کرد: از همه اقشار جامعه می‌خواهیم به تکمیل مراحل واکسیناسیون خود توجه داشته باشند و از تمامی افرادی که شش ماه از آخرین نوبت واکسن کرونا می‌گذرد، دوز یادآوری خود را دریافت کنند و با رعایت نکات بهداشتی، این امر را تشویق کنند. در خانواده هایشان تا بتوانیم با فرهنگ به زندگی مشترکمان با ویروس کرونا ادامه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید