مسئولان ملی باید نگاه مرکزی متعادل به همه استان ها داشته باشند


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892705

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نگاه به روستاها نباید منوط به برنامه های هادی باشد، بیان کرد: باید در بحث اشتغال، فرهنگ و ورزش روستایی نگاه گسترده ای داشته باشیم و خواستار این هستیم که مسئولان عالی رتبه کشور متعادل باشند. نمای مرکزی از تمام استان ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش موج رسا; در سومین روز از هفته دولت، محسن افشارچی به همراه محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در روستای بناب زنجان در دیدار مردمی و دیدار با دهیاران استان با تجلیل از دولت تدبیر و امید. هفته، تصریح کرد: امسال هفته دولت موضوعی است که بر اساس پازل حرکتی بزرگ برای روستاها در فکر کردیم از هم جدا شده ایم.

وی افزود: اولین روز از هفته دولت به توسعه روستایی و روز دوم یک حرکت نمادین بود و تحویل هشت دستگاه تراکتور و چندین دستگاه خودروی نیسان که از محل وام های عمران روستایی تامین شده بود به صورت نمادین توسعه روستایی را تکمیل می کند. اما در روزهای آینده شاهد وقایع خواهیم بود.» ما در این زمینه متفاوت خواهیم بود.

استاندار زنجان کارهای انجام شده در سال جاری از جمله بهسازی شبکه توزیع برق و حوزه آبرسانی را طبقه بندی کرد و گفت: در روستاهایی که مشکل آب دارند در تلاش هستیم هر چند در تامین آب مشکل داریم. اما ما امیدواریم که با کمک وزارت انرژی بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وی درخواستی از نایب رئیس مجلس داشت و تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را در حوزه آب انجام می دهیم و باید به مشکل آب از منظر ملی نگاه شود اما درخواست ما از رئیس جمهور این است که بهتر از هرکس دیگری مسئولان استانی از چگونگی استخراج آب و حل مشکلات مربوط به آن آگاهی دارند.

افشارچی گفت: در تمام شهرستان های استان از جمله زنجان، ابهر خدابنده طرح آب داریم و در شهرهای دیگر از جمله ایجرود، ماهنشان نیز سدهایی در حال اجراست.

وی به حوزه راه اشاره کرد و گفت: در سال جاری 31 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و تعداد زیادی نیز در قالب قرارداد است و در حوزه راه روستایی حرکت بزرگی انجام شده و راه 130 روستا آسفالت شده است. پنج ماه گذشته

استاندار زنجان تصریح کرد: امسال در استرداد مالیات بر ارزش افزوده که موضوع مهمی است، تاکنون تا جایی که قانون مشخص کرده است، دانشگاه علوم پزشکی شهرداری ها 1000 میلیارد تومان به روستاییان پرداخت کرده است. پنج ماهه اول سال که برای کل سال 1400 معادل 650 میلیارد تومان است و اتفاقات خوبی در این زمینه افتاد.

وی ادامه داد: دلیل این امر افزایش مالیات از محل واگذاری برخی شرکت های بزرگی است که در استان فعالیت می کنند و قبل از آن مالیات آنها در تهران محاسبه می شد و مالیات دریافتی از صنایع قابل مقایسه با مالیات نیست. از اصناف باید بدانند که منافع صنایع به روستاها می رسد.

افشارچی به معادن اشاره کرد و گفت: امسال از نظر حقوقی و معادن خبرهای خوبی وجود دارد و اگر 15 درصد به استان اختصاص یابد به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید.

وی بیان کرد: امسال 1400 میلیارد تکلیف تبصره 16 داریم که توسط بانک ها پرداخت می شود و به صورت مستقیم در حوزه اشتغال استفاده می شود، بسیاری از تسهیلات نیاز به سرمایه گذاری زمان و انرژی دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید از منظر کلان به اعتبارات روستایی نگاه کنیم، گفت: در پنج ماهه نخست سال بیش از 300 میلیارد تومان به کشاورزان روستایی اعطا شد که در جمهوری اسلامی ایران بی سابقه است و عدد بزرگ و قابل توجهی است که می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند یک روستا را حل کنید.

وی با اشاره به اینکه نگاه به روستاها نباید منوط به تدبیر رهبری باشد، تصریح کرد: باید به مسائل اشتغال، فرهنگی، ورزش روستایی نگاه گسترده داشته باشیم و از رده های بالای کشور بخواهیم که یک نگاه داشته باشند. نمای متعادل مرکزی از تمام استان ها.

وی ابراز داشت: در همه حوزه های استان کار در حال انجام است اما راضی کننده نیست و باید تلاش مضاعف کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید