مشارکت در بیماری های ویروسی تک چشمی و در آلرژی ها دو چشمی است


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822230

عزیزی جراح و چشم پزشک گفت: در عفونت های ویروسی درگیری تک چشمی است و بعداً درگیری در چشم دوم بالا می رود در حالی که در آلرژی ها درگیری دوطرفه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزیزی جراح و متخصص چشم در گفتگو با جهانبین نیوز; وی گفت: علائم آلرژی چشمی تا حد زیادی با بقیه درگیری چشم همپوشانی دارد.
وی خاطرنشان کرد: قرمزی، اشک ریزش، خارش چشم، ترشحات، تورم پلک ها، تغییر در پوست پلک ها از علائم آلرژی چشمی است در حالی که طیف وسیعی از بیماری ها می توانند باعث ایجاد آن شوند. بسیاری از ما دچار آلرژی هایی مانند علائم، خارش می شویم و این عارضه نشان می دهد که فرآیند آلرژی شروع شده است.
عزیزی ادامه داد: به تناسب این علائم، یکسری مشکلات دیگر نیز وجود دارد که خود چشم پزشک تشخیص می دهد، علاوه بر علائم چشمی، همیشه باید به علائم سیستمیک توجه شود، قطعاً بیماری که علائم تنفسی، درد و آسیب چشمی دارد مشکوک است. از عفونت های ویروسی مانند آمیکرون است.
این جراح و متخصص چشم گفت: در عفونت های ویروسی درگیری تک چشمی و بعداً چشم دوم تقویت می شود در حالی که در آلرژی ها درگیری دوطرفه است.
وی گفت: انواع مختلفی از آلرژی های چشمی وجود دارد. وی ادامه داد: برخی از آلرژی ها فصلی هستند و فقط در فصول خاصی بروز می کنند، کودکانی در سنین 5 تا 15 سال وجود دارند و در فصول گرم سال شایع است و قرنیه را درگیر می کند و در صورت عدم درمان مناسب عوارض می تواند منجر به کاهش بینایی در آنها شود.
این جراح و متخصص چشم گفت: نوع دیگری از آلرژی در فصل زمستان در بزرگسالان بیشتر دیده می شود و می تواند مزمن شود، بیمارانی که از لنز استفاده می کنند نیز ممکن است به این نوع لنز حساسیت داشته باشند.
عزیزی تاکید کرد: علائم در انواع آلرژی ها یکسان است اما نوع مطالعه متفاوت است.
وی اذعان داشت: یونجه نوعی حساسیت چشمی حاد است و با درمان قابل درمان است و عاملی غیرمزمن است، اما آلرژی فصلی بهار در افراد با منشاء ژنتیکی در فصل گرما رخ می دهد. بروز زخم قرنیه نیز در این افراد مشاهده می شود و بیمار معمولا با درمان مناسب خود را درمان می کند.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که آلرژی چشمی باعث آسیب قرنیه می شود باعث کاهش بینایی می شود و بیمارانی که خارش شدید دارند و نیاز به ماساژ چشم دارند بیشتر در معرض ابتلا به قوز قرنیه و در برخی موارد زخم هستند. خشکی چشم می تواند ثانویه باشد و آلرژی چشمی زیاد باشد، زمانی رخ می دهد که پلک ها ضخیم می شوند که آزاردهنده است و حرکات پلک را کاهش می دهد و در صورت عدم درمان مناسب ایجاد می شود.
عزیزی خاطرنشان کرد: یکی از بیماری هایی که به صورت ثانویه پس از آلرژی چشم ایجاد می شود، عفونت های باکتریایی یا ویروسی است که در اثر دستکاری ایجاد می شود و بیمار مستعد ابتلا به این عفونت ها می شود.
وی گفت: توصیه برای درمان این است که تا حد امکان از عوامل تحریک کننده دوری کنید اما کمپرس سرد نیز بسیار موثر است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید