غذاهای مناسب برای محافظت در برابر بیماری های ویروسی و آلرژی در فصل پاییز کدامند؟


ساعت: 08:01
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1905992

سحر فلاحی گفت: برای پیشگیری از بیماری های عفونی و ویروسی و همچنین پیشگیری از آلرژی در فصل پاییز استفاده از منابع غذایی حاوی ویتامین های C، A و D توصیه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سحر فلاحی در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه مصرف ویتامین و توجه به تغذیه در فصل پاییز که عفونت های ویروسی افزایش می یابد و کودکان در سنین بزرگسالی هستند، اهمیت بیشتری دارد، گفت: ویتامین C، A و D برای تقویت سیستم ایمنی مورد نیاز است.

این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: تامین منابع ویتامین ها و چگونگی ایمن سازی و مقاوم سازی بدن در برابر ویروس ها مهم است. برخی از غذاها منابع بسیار خوبی از ویتامین C هستند.

وی تصریح کرد: ویتامین C به وفور در طبیعت و غذا در اکثر سبزیجات و میوه ها وجود دارد و این امر کمک می کند افراد دچار کمبود ویتامین C نشوند اما باید توجه داشت که ویتامین C با طبخ سبزیجات و منابع غذایی حاوی آن نیز بسیار حساس است. این ویتامین، میزان ویتامین موجود در آن منبع غذایی کاهش می یابد.

فلاحی افزود: وقتی سبزیجات مصرف می کنیم میزان ویتامین C موجود در آنها کاهش می یابد، خوردن سالاد و سبزی مفید است اما گاهی بهتر است به صورت تخمه مثلا خیار و هویج در ظرف میوه مصرف شود و یا خوراک مختصر. قول استفاده شود.

یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: ویتامین A یکی از ویتامین هایی است که به پیشگیری از عفونت کمک زیادی می کند و در صورت کمبود ویتامین A احتمال ابتلا به عفونت های ویروسی، سرماخوردگی و آنفولانزا در فرد وجود دارد. یک شخص بسیار است; بنابراین افراد می توانند با خوردن هویج، فلفل، سبزیجات زرد و نارنجی این ویتامین بدن خود را تامین کنند.

وی بیان کرد: ویتامین D نیز نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و این ویتامین جزو ویتامین هایی نیست که به وفور در غذاها یافت شود و این ویتامین معمولا از طریق مکمل ها تامین می شود. ویتامین D در تخم مرغ و برخی روغن ها وجود دارد اما منبع اصلی ویتامین D نور خورشید است که توصیه می شود هفته ای سه بار به مدت پانزده دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا ویتامین D به بدن ما برسد و نقش خود را در تقویت آن ایفا کند. سیستم ایمنی برای عملکرد

فلاحی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از بهترین راه های دریافت ویتامین D، استفاده از مکمل ها است; توصیه می شود برای پیشگیری از عفونت ها و بیماری های ویروسی ماهانه 50000 واحد مکمل ویتامین D مصرف شود و کودکان بزرگتر می توانند روزانه 1000 دوز از این ویتامین را برای تامین ویتامین D و پیشگیری از عفونت مصرف کنند.

یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه آلرژی و حساسیت در این جایزه بسیار بالاست و ویتامین D نقش بسیار مهمی در کنترل حساسیت دارد، گفت: برای کاهش آلرژی باید میوه و سبزیجات به مقدار کافی مصرف شود. بدن نباید کم آب شود و بنابراین باید مایعات کافی در طول روز مصرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید