شایع ترین آلرژی ها در فصل پاییز و راه های مقابله با آن


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902411

شروع فصل بهار و پاییز در کنار این زیبایی های خاص، مشکلاتی را نیز برای برخی افراد به همراه دارد که از جمله آنها می توان به عطسه، سرفه، آبریزش بینی، سوزش، تورم، خارش و آبریزش چشم و بینی و خارش گلو اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، پاییز بعضی ها را به یاد لباس های گرم، فنجان های چای و رنگ های زیبا می اندازد، در حالی که برخی از شنیدن نام پاییز می ترسند. زیرا این فصل به آنها آبریزش بینی و خارش بینی و چشم یا سایر علائم آلرژی پاییزی می دهد و برای مبتلایان به آلرژی فصلی فاجعه بار است.

آلرژی یکی از علل شایع بیماری هایی است که هر فردی ممکن است به آن مبتلا شود. عوامل مختلفی از آلاینده ها گرفته تا مواد غذایی و داروها می توانند باعث ایجاد آلرژی شوند و به همین دلیل نمی توان بهترین درمان خانگی را برای درمان آلرژی انتخاب کرد. و بهترین درمان به علت آلرژی و شدت واکنش بدن فرد بستگی دارد.


عوامل محیطی که معمولاً در افراد مختلف باعث ایجاد آلرژی می شوند، آلرژن نامیده می شوند و از آن جمله می توان به مواردی مانند گرد و غبار، گل ها، گیاهان و غذاهای حساسیت زا اشاره کرد.


محققان آکادمی آلرژی، آسم و ایمنی شناسی آمریکا (AAAAI) می گویند که سیستم ایمنی بدن ما در پاسخ به آلرژن ها، ماده ای شیمیایی به نام هیستامین آزاد می کند و علائم آلرژی با ترشح هیستامین در بدن ظاهر می شود.


سوزش بینی و چشم یکی از علائم آلرژی است، گاهی اوقات حساسیت در افراد مبتلا به آسم باعث حمله آسم می شود، این خطرناک است و به آسم آلرژیک معروف است.


یک متخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در گفت و گو با خبرنگار پزشکی و سلامت ما می گوید: یکی از عوامل اصلی آلرژی پاییزی گیاهانی هستند که در این فصل گرده زیادی تولید می کنند.


زهرا شهر قدیمی از کپک زدن به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم یاد می کند، زیرا برگ های درختان در فصل پاییز کپک می زند و وقتی برگ ها را جمع می کنید یا از کنار آنها می گذرید و حتی با باد، هاگ های کپک در هوا پخش می شوند و باعث می شوند. علائم آلرژیک


وی با اشاره به اینکه آلرژی به دو دسته دائمی و فصلی تقسیم می شود، گفت: برای درمان روش های تشخیصی اولین کار شناسایی و پیشگیری از نوع حساسیت است.


وی افزود: حساسیت به فصل پاییز معمولاً با علائم خود را نشان می دهد، اما بسته به واکنش سیستم دفاعی بدن، همه یا فقط برخی از عوامل می تواند در فرد ظاهر شود.


زهرا شهرکی گفت: آبریزش بینی، عطسه های مداوم، احتقان بینی، سرفه و خس خس خشک، آسم و تنگی نفس، تاری دید، سوزش و خارش چشم، آبریزش چشم، گرفتگی گوش ها از جمله عوامل هستند. حساسیت در انسان است.


فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: بهترین کار برای درمان آلرژی های فصلی دوری از مواد حساسیت زا و محرک و ماندن در خانه تا حد امکان و پرهیز از گرده گیاهان است.


وی با اشاره به اینکه علائم آلرژی پاییزی اغلب مشابه علائم سرماخوردگی است، خاطرنشان کرد: برخی افراد با داروهای سرماخوردگی اقدام به خوددرمانی می کنند، اما اگر داروهای سرماخوردگی بدون تجویز پزشک آلرژیست مصرف شوند، نه تنها این کار را انجام می دهند. بهبود داشته باشد. آنها هیچ علامتی ندارند، اما می توانند عوارض جانبی داروها را نیز ایجاد کنند.


زهرا شهرکی با اشاره به اینکه برخی گرده افشانی ها بیشتر در صبح زود و اواخر عصر رخ می دهد، توصیه می شود کودکان و بزرگسالان در این ساعات کمتر از منزل خارج شوند و حداقل در این ساعات در و پنجره ها را ببندند یا از ماسک استفاده کنند.


این فوق تخصص آلرژی اگرچه پرهیز از مواد حساسیت زا را توصیه می کند، اما برای درمان از دسته ضعیف آنتی هیستامین ها و اسپری های بینی استفاده می شود و این درمان ها به تدریج افزایش می یابد و در صورت ادامه درمان با همان دوز کم دارو. ، به خوبی به درمان پاسخ می دهد و از عوارض بیماری جلوگیری می کند.


زهرا شهرکی با اشاره به اینکه ایمونوتراپی برای درمان افرادی که آلرژی شدید دارند به صورت واکسنی که به فرد تزریق می شود استفاده می شود که ابتدا ماهیانه و به تدریج هر شش ماه یکبار انجام می شود.


به گفته متخصصان طب سنتی، بهتر است در فصولی که افراد دچار آلرژی و بیماری می شوند، از بخار آب جوش با قطره های اسانس نعناع و یک قاشق عسل استفاده شود که علاوه بر رفع علائم آلرژی، پوست را ضد عفونی می کند. کل دستگاه تنفسی با این روش که یک درمان طبیعی است و عوارضی ندارد، میکروب های دستگاه تنفسی از بین می روند.


خوردن یک لیوان آب داغ، یک قاشق غذاخوری عسل خوب و چند قطره آبلیموی طبیعی در صبح و نوشیدن یک لیوان آب سیب قرمز شیرین در شب به گفته متخصصان طب سنتی واکسنی بسیار قوی در برابر بیماری های آلرژیک تنفسی فصلی است. .


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید