مشاوران دولتی جزو سه اقتصاددان برتر کشور هستند

مشاوران دولتی جزو سه اقتصاددان برتر کشور هستند

روز جدید این کارشناس اقتصادی گفت: در همان زمان نسبت به لایحه بودجه 1401 هشدار دادیم چرا که فکر می کردیم لایحه تورم طراحی و تدوین شده است و امروز نتیجه آن را افزایش تورم می بینیم. حجم بودجه دولت هر روز در حال افزایش است و اگر دولت خواهان اصلاحات اقتصادی است باید سه اقدام اصلاحی انجام دهد که اولین آن اصلاح مالی است. اصلاح سند بودجه و کاهش هزینه های غیرضروری.

مهدی پازوکی درباره تاثیر بودجه بر وضعیت فعلی اقتصادی و افزایش تورم گفت: در عین حال نسبت به بودجه پیشنهادی دولت برای بودجه 1401 انتقاداتی داشته ایم و کارشناسان اقتصادی بارها انتقادات و تصمیماتی را مطرح کرده اند. اقتصاد.با قیمت دستوری برای ارز و عمدتاً اقتصاد سفارش و سفارش نمی پذیرد و نکته این است که ما به صورت علمی و کارشناسی به مسائل اقتصادی نمی پردازیم که یکی از مصادیق بارز آن بودجه امسال است. وی ادامه داد: در بودجه، مخارج دولت به صورت تصاعدی افزایش یافته و قطعا بر نقدینگی تاثیر دارد و با افزایش نقدینگی شاهد تاثیر آن بر تورم هستیم، به همین دلیل است که توده مردم امروز افزایش تورم را احساس می کنند.

این کارشناس اقتصادی درباره آخرین تصمیمات دولت در حوزه اقتصاد ادامه داد: اصولاً اولین آمادگی برای عمل بیمار داشتن اتاق عمل با شرایط پایدار است و برای یک عمل موفقیت آمیز باید یک جراح واجد شرایط باشد. متأسفانه در جراحی اقتصادی کشور، جراحان واجد شرایط «آنها مسئولیت کار را ندارند.

پازوکی با اشاره به توصیه های دولت در خصوص تغییر ساختار اقتصادی گفت: مشاوران اقتصادی دولت اقتصاددانان درجه دو و سه هستند و بهترین کارشناسان و اقتصاددانان کشور هستند زیرا به منافع ملی فکر می کنند و به آن اعتقاد دارند. کسانی هستند که باید با دنیا تعامل داشته باشند، گناهکار شناخته می شوند. روزنامه دولت و جناح تندرو و نهاد حکومتی به جای استفاده از نظرات و راهکارهای این کارشناسان در شرایط کنونی کشور، عملاً این افراد را تهدید می کنند. کجای دنیا یک اقتصاددان اجازه اظهار نظر و پیشنهاد راه حل را ندارد؟

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور با بحران عقلانیت مواجه هستیم چرا که در شرایط تورم 60 تا 70 درصدی و افزایش تورم چه کسانی دست به اصلاحات اقتصادی می زنند؟ ابتدا باید تورم کنترل می شد و اقتصاد تثبیت می شد و سپس کارکنان تصمیمات اقتصادی منطقی می گرفتند. در این شرایط نیازی به افزایش 57 درصدی دستمزدها نبود که به نوبه خود منجر به افزایش مجدد تورم شد. من معتقدم وزیر سابق کار در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرد و نه تنها عاملی برای افزایش تورم ایجاد کرد، بلکه باعث افزایش بیکاری و افزایش هزینه های دولت شد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در همان زمان نسبت به لایحه بودجه 1401 هشدار دادیم زیرا معتقد بودیم لایحه تورم طراحی و تدوین شده و امروز نتیجه آن را افزایش تورم می بینیم، افزود: بودجه کشور هر روز افزایش می یابد و اگر دولت بخواهد. اصلاحات اقتصادی، باید سه اقدام اصلاحی انجام دهد که اولین آنها اصلاح مالی است، یعنی. اصلاح سند بودجه و کاهش هزینه های غیر ضروری. مجلس باید اصلاحات را خودش شروع کند، بودجه مجلس از سال 97 بیش از دو برابر شده و نمایندگان افزایش یافته اند؟ یا اعضای هیات امنا ۱۲ نفر هستند اما باز هم بودجه هیات امنا هر سال افزایش چشمگیری پیدا می کند به طوری که نسبت به سال ۶۴ که بودجه هیات امنا حدود ۵ میلیون تن بود چندین هزار برابر افزایش یافت. .

وی گفت: هیات امنا یک حزب سیاسی نیست و در هر استانی نباید دفتری وجود داشته باشد و این شورا باید به کار اصلی خود بازگردد و وظایف خاص این شورا نیاز به چنین بودجه ای ندارد. یا بودجه شورا به نحو مقتضی بیش از یک وزارتخانه باشد یا بودجه سازمان تبلیغات اسلامی قابل توجه باشد که به معنای بی انضباطی در سند بودجه و افزایش بودجه است که در نهایت ناشی از عدم درآمد است. . کسری بودجه را افزایش می دهد، نقدینگی و تورم را تحت تاثیر قرار می دهد و قدرت خرید مردم را کاهش می دهد.

وی گفت: موضوع بعدی اصلاح بانکی و انضباط پولی است. حجم معوقات بخش خصوصی به سیستم بانکی و حجم بدهی های دولت به سیستم بانکی افزایش یافت و شرکت های دولتی به دلیل کمبود درآمد از سیستم بانکی وام گرفتند و بازپرداخت نکردند. افزایش بدهی نیز باعث افزایش نقدینگی و در نهایت افزایش تورم می شود.

پازوکی با بیان اینکه موضوع سوم اصلاح بی انضباطی اداری و نظام اداری است، گفت: در همه جای دنیا دولت بهترین نیروی کار را جذب می کند، اما دولت ما ضعیف ترین نیروی دانشگاه های پایه چهارم و پنجم را جذب کرده است و این افراد در این زمینه هستند. اتهام. پست ها. “گرفته اند. به طور کلی تیم اقتصادی دولت فعلی از نظر سواد و تجربه بسیار کمتر از دولت های روزهای اول انقلاب است. مثلاً عملکرد مرحوم نوربخش در بانک مرکزی قابل مقایسه با مدیرعامل فعلی نیست یا عملکرد نمازی در وزارت اقتصاد با وزیر فعلی دولت قابل مقایسه نیست و عملکرد آقای بانک ها در بودجه. برنامه قابل مقایسه با ارائه آقای میرکاظمی نیست. در واقع در این دوره دولت مدیران و نیروی کار نالایق را استخدام و استخدام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید