مشاور امنیت ملی آمریکا: موضوع ایران با آژانس را در مسیری متفاوت از مذاکرات برجام می بینیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا: موضوع ایران با آژانس را در مسیری متفاوت از مذاکرات برجام می بینیم.

روز جدید مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: واشنگتن موضوع ایران با آژانس را در مسیری متفاوت از مذاکرات برجام می بیند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن به صدای آمریکا گفت: واشنگتن رابطه ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در چارچوبی متفاوت از مذاکرات آژانس بررسی می‌کند.

سالیوان درباره واکنش ایران به قطعنامه جدید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حذف دوربین‌های نظارتی از یک سایت هسته‌ای و تأثیر آن بر مذاکرات احیای برجام در وین، گفت: این دو در مسیرهای متفاوتی قرار دارند.

سالیوان افزود: ما در مورد پیوستن ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تعهد این کشور به توافق‌های پادمان و سایر تعهدات در چارچوب برجام و مذاکرات آن با رافائل گروسی، به‌ویژه مواردی که وی ابراز نگرانی کرده است، صحبت می‌کنیم. روز چهارشنبه در مورد آن صحبت شد. «ما کردی را بخشی از یک کل می بینیم.

سالیوان، مقام ارشد امنیتی بایدن در دولت دموکرات بایدن، افزود: «اما در جهتی دیگر، ما به حل و فصل توافق شده برنامه هسته‌ای ایران نگاه می‌کنیم و به تعهد متقابل به برجام بازمی‌گردیم. و اینگونه ادامه خواهیم داد.

افسر امنیتی دولت آمریکا به مقامات ایرانی توصیه کرد که توافق انبوهی را که به پیوستن دوجانبه به شورای امنیت سازمان ملل منجر می شود، بدون حل و فصل مسائل دیگر بپذیرند.

توصیه سالیوان زمانی مطرح شد که حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که ایران پیشنهادهای جدیدی را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طرف‌های مذاکره کننده به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

سالیوان همچنین ایران را تهدید کرد و گفت: این توافقی که اکنون پیش روی ماست، بهتر است ایران آن را بپذیرد وگرنه عواقب آن متوجه آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید