مشاور ترامپ به توهین به کنگره متهم شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استیو بن، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به توهین به کنگره آمریکا متهم شده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده صبح شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که استیو بن توسط هیئت منصفه فدرال به دلیل توهین به کنگره پس از نادیده گرفتن احضاریه وی توسط کمیسیون تحقیق کنگره در مورد حمله 6 ژانویه به کنگره، محکوم شد.

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری، بن 67 ساله با دو اتهام توهین به کنگره روبرو است. اولی امتناع از حضور در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق در مورد حمله 6 ژانویه سال گذشته و دوم امتناع از ارائه مدرک به آن کمیسیون.

استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید، درخواست ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا را نادیده گرفته بود و مجلس نمایندگان تصمیم گرفت پرونده او را در یک رای گیری ماه گذشته به وزارت دادگستری ببرد.

کنگره آمریکا در 6 ژانویه، آرای الکترال کالج را برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر شمارش کرد.

با این حال، حامیان ترامپ به تعداد زیادی به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، خود را به داخل ساختمان و اتاق های مختلف آن رساندند. در این حمله پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند.

حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا دومین استیضاح وی در کنگره بود. با این حال، محاکمه ترامپ در سنای آمریکا با مخالفت جمهوری خواهان مواجه شد و با شکست مواجه شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید