کنگره آمریکا در حال بررسی آسیب به نامه های خانگی ترامپ است


ساعت: 05:15
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893400

مجلس نمایندگان آمریکا کمیته ای دو حزبی برای بررسی نامه های محرمانه کشف شده در خانه ترامپ تشکیل داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، پس از افشای فهرستی از اسناد محرمانه به دست آمده از خانه دونالد ترامپ در فلوریدا، اکنون گزارش ها حاکی از آن است که مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز در این امر دخیل است.

در همین راستا، روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه نامه اپریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی، به اعضای کنگره را گزارش کرد که در آن آمده است سازمان های اطلاعاتی در حال ارزیابی خسارات ناشی از مواد طبقه بندی شده کشف شده در خانه دونالد ترامپ هستند.

هاینز در نامه ای به کنگره، تهدیدی را که اقدامات ترامپ برای امنیت ملی ایجاد می کند برجسته کرد و به کارولین مالونی، رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان و آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفت که هیچ اطلاعاتی در مورد این ارزیابی وجود ندارد. هیچ مقدار خسارت وجود ندارد.

شیف و مالونی نیز روز شنبه در بیانیه ای با ارزیابی خسارت موافقت کردند. آنها تأیید کردند که اسناد ذخیره شده در Mar-a-Lago ممکن است حتی جان “برخی افراد” را به خطر بیندازد. “این خیلی اهمیت دارد [جامعه اطلاعاتی] ارزیابی سریع و در صورت لزوم اقدام برای کاهش خسارت.

هاینز در نامه روز جمعه خود گفته است که وزارت دادگستری و دفتر او در ارزیابی خسارت همکاری می کنند. تحقیقات هاینز به درخواست سناتورهای مارک وارنر (D-VA) و مارکو روبیو (R-FL) به ترتیب به عنوان رئیس و معاون سنا انجام می شود.

طبق گزارش ها، وارنر روز جمعه اعلام کرد که یک کمیسیون دو حزبی برای بررسی جزئیات مربوط به کشف اسناد طبقه بندی شده از خانه ترامپ تشکیل شده است.

بنابراین نه تنها وزارت دادگستری، بلکه کنگره آمریکا نیز موضوع اسناد محرمانه کاخ ترامپ را در دستور کار قرار داده است و کمیته ای متشکل از نمایندگان دو کشور این موضوع را بررسی و بررسی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید