ترامپ؛ پیش از این، کنگره آمریکا تحت کنترل اسرائیل بود، اما اکنون نه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفته بود که بین 10 تا 15 سال پیش، رژیم اسرائیل کنترل کنگره آمریکا را در دست داشت، اما اکنون اینطور نیست.

رئیس جمهور سابق آمریکا این سخنان را متهم به حضور چند نماینده دموکرات در کنگره کرد که گاها انتقادات ملایمی از رژیم صهیونیستی دارند.

الکساندریا اوکاسیو کوتس از نیویورک، رشیده طالب از میشیگان، ایلهان عمر از مینه سوتا و ایانا پریسلی چهار قانونگذار دموکرات هستند که ترامپ بارها از آنها انتقاد کرده و آنها را به نفرت از اسرائیل متهم کرده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت: بزرگترین تغییری که در کنگره دیدم این بود که اسرائیل به معنای واقعی کلمه مالک کنگره بود. “این را می شد 10-15 سال پیش فهمید.

وی افزود: اما اکنون برعکس است. الکساندریا اوکاسیو کوتس و ایلهان عمر در حال حاضر آنجا هستند. این مردم از اسرائیل متنفرند – و از آن بسیار متنفرند. اکنون آنها کنگره را کنترل می کنند و اسرائیل دیگر هیچ نفوذی در کنگره ندارد.

او افزود: منظورم این است که واقعا شگفت انگیز است. من هرگز تغییری به این بزرگی را ندیده بودم. اسرائیل قبلاً آنقدر در کنگره قدرت داشت که لیاقتش را داشت، اما اکنون از بین رفته است. باور نکردنی. “

دونالد ترامپ در دوران حضور خود در کاخ سفید بدون هیچ گونه قید و شرطی از رژیم صهیونیستی حمایت کرد. وی با اذعان به حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی، سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد و به توصیه نتانیاهو از توافق هسته ای برجام خارج شد.

کاری که ترامپ انجام داد البته هیچ تفاوتی با سیاست های روسای جمهور سابق آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی نداشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید