مشترکانی که گاز نقره زیادی مصرف می کنند داغ می شوند

مشترکانی که گاز نقره زیادی مصرف می کنند داغ می شوند

وزیر نفت گفت: زمستان سردی را پیش رو داریم و مشتریانی که گاز نقره زیادی مصرف می کنند در حال گرم شدن هستند.

جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز این هیات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمستان امسال سردتر از سال گذشته و سال قبل پیش بینی می شود. شرکت گاز اقدامات خوبی انجام داده است و امیدواریم زمستان بدون دردسر باشد.

وی افزود: هفته گذشته در مورد تعرفه گاز مصرف کنندگان بزرگ تصمیم گیری کردیم. در این راستا 12 مرحله تعریف شده است. مراحل 1 تا 3 که حدود 50 تا 60 درصد هستند افزایش قیمت نخواهند داشت.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: اما پله چهارم افزایش قیمت داریم. کسایی که خیلی بیشتر از الگوی مصرف بنزین مصرف میکنن قرمز داغن. عادلانه نیست افرادی که از الگوی مصرف پیروی می کنند برای خانه هایی که سونا و جکوزی دارند هزینه کنند.

اوجی گفت: این تعرفه از 25 آذرماه جاری و برای حساب های جدید اعمال می شود. کلیه خانوارهایی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و از الگوی مصرف گاز مناسب پیروی می کنند، مشمول تعرفه گاز رایگان می شوند.

وزیر نفت تاکید کرد: با توجه به اینکه در اکثر استان ها با فصل سرما و یخبندان مواجه هستیم، تلاش دولت بر این است که زمستان بدون چالش بگذرد. از همه می خواهیم رژیم مصرف را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: سوخت هیچ سایت تولیدی را متوقف نمی کنیم و فعالیت آنها در فصل زمستان متوقف نمی شود.

تکمیل گازرسانی به خراسان جنوبی

وزیر نفت همچنین از گازرسانی به تمام مناطق استان خراسان جنوبی اعم از شهرها، روستاها و شهرک‌های صنعتی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این استان از طریق شبکه گازرسانی به کار جهادگران متصل است.

توسعه میادین نفت و گاز با مشارکت چین

اوجی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه از نظر استراتژیک با چین هم عقیده هستیم، گفت: در خصوص توسعه میادین گازی و نفتی تفاهم نامه هایی با شرکت های بزرگ چینی منعقد شده است./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید