مشکلات بلیت فروشان در مترو همچنان ادامه دارد

جمعی از کارکنان واحد فروش بلیت مترو تهران در تماس با خبرنگار ایلنا از دریافت حقوق فروردین ماه و عدم دریافت حقوق اردیبهشت ماه خبر دادند.

به گفته کارگران، کارفرما از ابتدای سال جاری تاکنون بیمه آنها را پرداخت نکرده است و این کارگران در استفاده از خدمات بیمه ای با مشکل مواجه هستند. می گویند: با مراجعه به مراکز درمانی متوجه شدیم که بیمه ما فعال نیست و باید هزینه درمان را از جیب خود بپردازیم.

این کارگران فروش بلیت مترو نیز از افزایش ساعت کاری و کمبود مرخصی گلایه دارند و می گویند: با تغییر پیمانکار مشکلات ما نه تنها حل نشده بلکه بیشتر شده است. ما با پیمانکار قبلی هم همین مشکلات را داشتیم، اما حداقل به موقع پول ما را پرداخت کردند، اما پیمانکار جدید هم همینطور از ما امتناع می کند.

می گویند: روزهای تعطیل و جمعه باید کار کنیم و به دلیل کار در روزهای تعطیل نمی توانیم از تعطیلات قانونی خود در هفته استفاده کنیم.

کارگران نیز به نبود فیش حقوقی و شفاف نبودن سپرده ها و محاسبه اضافه کار اعتراض دارند. آنها می گویند: با وجود چرخش شیفت صبح و عصر، شرکت غیرعادی شیفت کاری به کارگران نمی دهد.

یکی دیگر از مشکلات شاغلین در بخش فروش بلیط مترو، سال ها نگرفتن و بی توجهی به سابقه کاری کارگران است.

بالاخره این کارگران می گویند: شرایط معیشتی سخت شده و هزینه ها افزایش یافته، اما دستمزد کارگران افزایش چندانی نداشته است. اگر قرار باشد این حداقل دستمزد را دیر بگیریم، دیگر نمی توانیم با حداقل ها زندگی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید