مشکلات جدول سبک; از انحصار انتقال فرهنگیان از وزارت تا سرپرستی معلمان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، انتشار و اعلام شیوه نامه جدید جابجایی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی پیش رو، اعتراض تعداد زیادی از داوطلبان جابجایی دائم و موقت به استان را برانگیخته است.

نکته قابل توجه در شیوه جدید آموزش این است که تمامی جابجایی ها با نظارت وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود و هیچ اختیاری در این زمینه در استان داده نشده است.

در بخشنامه ای که از سوی سعید عسکری سرپرست معاونت برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش صادر شد، آمده است که ویژگی های کلی فرآیند واگذاری خارج از استانی و بین استانی در یک مرحله در سال تحصیلی آینده هماهنگ می شود. لیست امتیازات نامزدها بر اساس جدول پرسنلی ادارات (به طور جداگانه برای بخش ناحیه / گروه جنسیتی) تعیین خواهند شد.


سیاست جدید نقل و انتقالات منجر به طلاق های زیادی خواهد شد

معلمی که همسرش سرباز است در اعتراض به شیوه جدید جابه جایی فرهنگیان گفت: قربانیان اصلی این معضل باشید.

یک دبیر فرهنگی متاهل ادامه داد: فرهنگیان متاهل نیز به دلیل عدم تمایل همسرم در محل کار من که شهری کم درآمد و دورافتاده است با مشکلات زیادی مواجه شده اند و بخشنامه اخیر باعث طلاق های فراوان و طلاق خواهد شد. بچه ها برای جامعه.”


نقل و انتقالات درون حوزه ای به اداره کل آموزش و پرورش محول شد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به گلایه تعدادی از فرهنگیان مبنی بر شیوه جدید جابجایی فرهنگیان گفت: شیوه جابه جایی فرهنگیان بازنگری شده و تغییراتی در آن اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویکرد تسهیل در این روش بازنگری شده است، افزود: از جمله تغییرات ایجاد شده جابه جایی درون استانی بوده که به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها واگذار شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای کمک به تحکیم نهاد خانواده، نقل و انتقالات برای زوج های فرهنگی و همچنین مبتلایان به بیماری های صعب العلاج تسهیل شده است که جزئیات آن به زودی اعلام می شود.


44320bfa cc82 4736 8668 003388ec0f44 خبر خاکستری


سختگیری در حوزه انتقال فرهنگی به نفع آموزش و پرورش نیست

محمد واحدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرترک درباره لایحه جدید طرح جابجایی معلمان در سال تحصیلی پیش رو گفت: یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش ساماندهی و ساماندهی است. نیروی کار E را سازماندهی می کند.

وی ادامه داد: سازماندهی نیروها، تعیین محل خدمت افراد است که شامل جابجایی های داخل یا خارج استان می شود که بر اساس تشریفات سالیانه اعلام می شود.

واحدی گفت: در سیاست امسال با توجه به اینکه قانون کار توسط معلمان متعهد است، سخت گیری هایی از جمله تعیین 10 تا 15 سال برای جابجایی ها و جابه جایی ها در نظر گرفته شده که در عمل به نفع آموزش و پرورش است. باید یکی از اختیاراتی باشد که به استان ها داده شده است.

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شکایات فرهنگیان از طریق کمیسیون آموزش به وزیر رسیده است، گفت: جابجایی لازم است.

وی گفت: با توجه به جابجایی به خارج از استان که در گذشته شرایط سخت تری نسبت به جابجایی در داخل استان داشت، باید بر اساس نیاز و عدم نیاز استان های مبدا و مقصد سنجیده شود، در این مورد. به عنوان مثال اگر دو استان مبدأ و مقصد دو معلم از همان رشته و جنسیت درخواست جابجایی کنند، در این صورت در صورت اعطای مجوز، انتقال مشکلی در روند انتقال ایجاد نخواهد کرد.

نماینده مردم پنج شهرستان شمالی خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز درباره ادامه تحصیل فرهنگیان توضیح داد: برنامه هفتگی او را زیر پا نگذارید، ممکن است این هم زیر مجموعه کمیسیون استانی باشد.


70a8b653 1e73 43bd 9ebc 377fb14d8a37 خبر خاکستری


نقل و انتقالات فوری در داخل استان ها نباید بسته شود

وی یادآور شد: موضوع دیگر بیماری یکی از همکاران یا فرزندان آنهاست، به عنوان مثال فردی برای درمان باید به استان دیگری برود و اگر روند درمان طولانی باشد باید اجازه جابجایی موقت به منطقه را داشته باشد.

واحدی با اشاره به اینکه انتقال اضطراری یکی دیگر از روش های واگذاری است که در رویه جدید به این وزارتخانه سپرده شده است، گفت: در این مورد باید در داخل استان تصمیم گیری شود زیرا انتقال اضطراری نباید بسته شود. افراد، شرایط جابجایی باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ایراداتی به شیوه جدید جابجایی فرهنگیان مطرح شده است، گفت: این موارد برای بررسی به وزارت آموزش و پرورش ارائه می شود تا با توجه به شرایط این قسمت از نامه در اولویت قرار گیرد. نقل و انتقالات «باید در تعلیم و تربیت موضوع رفتار منطقی باشد و اختیارات به استان ها اعطا شود.

واحدی گفت: مدیران آموزشی استان های مبدأ و مقصد در صورت داشتن اختیارات، ساماندهی نیروی انسانی به خوبی انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید