مشکل بزرگ فرهاد مجیدی مقابل محرم نویدکی

مشکل بزرگ فرهاد مجیدی مقابل محرم نویدکی

رقابت دو تیم از همان ابتدا با هواداران جذاب و دیدنی آبی و زرد دنبال شد. اولین دیدار استقلال و سپاهان در 8 بهمن 1361 در رقابت های جام حذفی منطقه برگزار شد و آبی ها با گل های گلام حسین مظلومی (2)، مسعود مژدهی و کارو حقوردسکی با نتیجه قاطع 4 بر صفر حریف خود را شکست دادند.

آخرین دیدار دو تیم به بازی برگشت فصل گذشته در تهران برمی گردد که سپاهان با گل های رضا میرزایی و سجاد شهبازاده رضا مهدی پور را در ورزشگاه آزادی شکست داد.

جالب است بدانید که هر دو تیم در جام‌های منطقه، لیگ پرسپولیس، لیگ آزادگان، لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا در مجموع 77 بار به مصاف هم رفتند که سهم پیروزی هر دو تیم 29 بار و 19 بار است. مسابقات با نتیجه برابر است.

البته در 20 دوره لیگ برتر آمار هر دو تیم یکی است چرا که استقلال و سپاهان 42 بار در لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفتند و هر دو تیم 15 بار پیروز شدند، بنابراین 12 بازی با هم به پایان می رسد. طراحی البته آمار استقلال در لیگ آزادگان بسیار بهتر از رقیب اصفهانی است و در 16 دیدار این رقابت ها آبی ها 8 بار پیروز شدند و زردپوشان اصفهانی 4 بار پیروز شدند. اما در رقابت های جام حذفی سپاهان آمار بهتر از استقلال است و در 8 دیدار 6 دیدار را با پیروزی مقابل آبی پوشان به پایان رساند.

بهترین پیروزی استقلال مقابل سپاهان در اولین دیدار به ثبت رسید که با برتری 4 بر صفر آبی پوشان همراه بود. گل های این دیدار را استپانیان (3) و کریمی برای سپاهان و مومن زاده و فاطمی برای تیم تهرانی به ثمر رساندند.

گفتنی است فرهاد کاظمی عنوان بهترین مربی را بین مربیان دو تیم دارد. این مربی سابقه 11 برد برای سپاهان در دیدار دو تیم و 8 برد برای تیمش دارد و تنها یک بار مقابل آبی ها شکست خورد و هر دو دیدار را با تساوی به پایان رساند.

البته محرم نوید کیا سرمربی فعلی سپاهان با 26 بازی دو تیم بیشترین بازی را مقابل استقلال انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید