مشکل بزرگ و لاینحل پرسپولیس

مشکل بزرگ و لاینحل پرسپولیس

پرسپولیس تهران که همچنان مدافع عنوان قهرمانی است و شش بازی بسیار مهم در پیش دارد، حداقل از نظر نتیجه بازی های دوستانه خوبی از خود به جای نگذاشت.

قرمزها دیروز در دو نیمه بازی مقابل ارتش از دو ترکیب متفاوت استفاده کردند. شاگردان یحیی نیمه اول را با گل شیرزد تمیرف به پیروزی رساندند، اما در نیمه دوم دو گل از تیم لیگ دومی دریافت کردند و علیرغم تلاش نتوانستند گل های خورده را جبران کنند.

این اتفاق در بازی دوستانه هفته گذشته این تیم با نفت مسجد سلیمان رخ داد و احمد گوهری دو گل عجیب به ثمر رساند. البته این دیدار با اعلام پنالتی به سود پرسپولیس و گل سیامک نعمتی به دو نیم شد.

اگرچه نتایج بازی های دوستانه ملاک ارزیابی شرایط این تیم نیست، اما قطعا هیچ یک از پرسپولیسی ها انتظار خبر باخت تیم محبوبشان از تیمی از دسته دوم را نداشتند.

اگر گفته می شود تیم دوم گل محمدی در این دیدار موفق به ثبت کلین شیت و جبران گل های خورده نشد، باید پرسید چرا فاصله تیم اول و ذخیره آنقدر زیاد شده که حتی نمی تواند حریفان را شکست دهد. در هر دو لیگ پایین علاوه بر این، ذخیره ها در بازی های حساس نهایی می توانند برنده باشند.

نکته مهم این است که برد در بازی های تدارکاتی اگرچه تاثیری ندارد و در جایی ثبت نمی شود، اما می تواند روحیه تیمی را بالا ببرد و حس پیروزی را برای تیم به ارمغان بیاورد. به خصوص برای تیمی که برای دفاع از عنوان قهرمانی علاوه بر بی نقص بودن باید لغزش کند و از نظر روانی هم باید در بالاترین سطح باشد.

آخرین برد قرمزها در هفته بیست و دوم مقابل نفت مسجد سلیمان رقم خورد که پس از آن سرخ ها دو تساوی طاقت فرسا مقابل استقلال و هواداران داشتند و در سنگین ترین شکست سال های اخیر توسط جام حذفی حذف شدند.

تاریک ترین لحظه بازی پرسپولیس با نیروی زمینی این است که قرمزها به گلزنی عادت کرده اند و باز شدن دروازه پرسپولیس طبیعی به نظر می رسد. هفده گل خورده در جام قهرمانی، سه گل خورده در جام حذفی و یک گل در سوپرجام عملکرد قرمزها در دیدارهای رسمی است. این برای تیمی است که در سال های گذشته تیم ها برای شوت زدن در چارچوب مشکل داشتند.

البته لازم به ذکر است که با توجه به این نتایج نمی توان پیش بینی خاصی برای بازی های باقی مانده انجام داد، اما بدیهی است که پرسپولیس به تمرکز و انسجام بیشتر در دفاع نیاز دارد و رمز موفقیت این تیم در ثبت پاکی است. برگه خلاصه شده است. چیزی برای تمرین در بازی های دوستانه.

دیدگاهتان را بنویسید