مشکل فروش مدارس خیرین در تولید دارایی چیست؟

مشکل فروش مدارس خیرین در تولید دارایی چیست؟

قاسم احمدی لشکی درباره اجرای طرح تولید گفت: آموزش و پرورش 122 هزار مدرسه و 102 هزار ملک دارد و در این آمار تعداد مدارس بیشتر است زیرا ممکن است برخی مدارس دوطرفه باشند یا اموال برای مدارس استفاده نشود. بر اساس قانون بهره وری که به تصویب سران دولت رسیده است، نهادها باید اموال مازاد خود را وارد کنند و آموزش و پرورش نیز بر همین اساس فعالیت می کند.

نماینده مجلس در امور حقوقی و مجلس ادامه داد: این قانون توجه ویژه ای به دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت دارد چرا که طبق این قانون 100 درصد درآمد حاصل از واگذاری اموال مازاد باید صرف آموزش و پرورش و مدرسه سازی شود. و ما حق نداریم این مبلغ را صرف پرداخت حقوق و مزایا و هزینه های جاری کنیم.

وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده 600 ملک برای تسلیم شدن بعید به نظر می رسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حق فروش زمین یا اموال اهدایی خیریه را نداریم، گفت: این امر هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی یک امر شرعی است.

وی تصریح کرد: وقتی خیری سال ها پیش هدیه داد، اگر امروز فرزندان و نوه هایش ببینند که هدیه او فروخته شده است، فرهنگ بزرگ هدیه دادن را از بین می بریم و نباید این سنت را خدشه دار کنیم.

احمدی لشکی افزود: موضوع پاکسازی و تبدیل به احسن در لایحه بودجه 1402 نیز آمده است و این موضوع می تواند کمک شایانی به آموزش و پرورش کند چرا که در برخی استان ها زمین های فرسوده و مدارسی وجود دارد که توسط چندین مدرسه قابل واگذاری یا پاکسازی است. جدید تحویل داده شد.

تمرکز بر مدارس فقیر، حاشیه‌نشین، محروم و عشایری در طرح تولید دارایی

لشکی گفت: برای استفاده از درآمد برای تولید دارایی ابتدا مدارس محروم، حاشیه نشین، مستضعف و عشایری مورد توجه قرار می گیرند.

وی در خصوص کار با مدارس شهر تهران با استفاده از طرح تولید دارایی گفت: شهر تهران از نظر فضای آموزشی در 2 رتبه آخر قرار دارد و باید در لیست توجه قرار گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزشی وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر ملکی در تهران برای فروش باشد می تواند تا 20 ملک در استان های دیگر باشد اما تهران را مد نظر داریم. اگر چه سیستان و بلوچستان برای نوسازی و تجهیز نیاز به حمایت دارد، اما تهران یکی از استان های فقیر از نظر فضای آموزشی است که ما آن را احیا خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید