154 مدرسه در استان تخریب و بازسازی می شود/ انجام 95 درصدی تعهدات خیرین ساختمان مدارس استان

وی افزود: در حوزه البرز کمترین سرانه را در استان داریم و میانگین مناطق آموزشی در کشور حدود 5.4 متر مربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: در بوئین زهرا، آبیک و قزوین نیز در این زمینه مشکلاتی داریم که مستلزم تخصیص زمین مناسب برای مدرسه سازی است چرا که متاسفانه زمین مناسبی برای ساخت مدارس وجود ندارد. آموزش و پرورش، قادر به تحقق پروژه ها.

وی با اشاره به طرح های ارائه شده در سال 1401 گفت: امسال 182 طرح شامل 33 واحد آموزشی را به آموزش و پرورش استان قزوین واگذار می کنیم که از این تعداد 24 پروژه روستایی و 9 مدرسه در مناطق شهری است.

سعادت فر گفت: استانداردسازی سیستم گرمایشی حدود 121 مدرسه استان در سال جاری به اتمام می رسد و در 15 مدرسه سرویس بهداشتی ساخته می شود.

تحویل 33 مدرسه به آموزش و پرورش استان قزوین در سال جاری

وی با اشاره به تعداد پروژه ها در شهرستان ها گفت: امسال 15 پروژه در قزوین، 9 پروژه در بوئین زهرا، 11 پروژه در تاکستان، 3 پروژه در آبیک، 5 پروژه در آوای و 3 پروژه در آموزش و پرورش البرز تکمیل و اجرا شده است. کشت می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پروژه های استانی در زمینه ساختمان های آموزشی، بهداشتی، تماشاگران، سالن های ورزشی، مراکز فرهنگی هنری، مدارس شبانه روزی، استخرها و زمین های بازی با چمن مصنوعی که تکمیل و آموزش را در استان انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به آمار مدارس استان گفت: از 1114 مدرسه استان قزوین، 754 مدرسه مستحکم، 154 مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی و 196 مدرسه نیازمند اعتبار برای تجهیز هستند.

سعادت فر گفت: اتفاقات خوبی در حوزه خیرین در قزوین افتاده است به طوری که سال گذشته 36 میلیارد تن خیرین به توسعه فضاهای آموزشی در استان کمک کردند.

خیرین سال گذشته 36 میلیارد تن برای توسعه فضاهای آموزشی در استان کمک کردند

وی گفت: اگر کمک خیران در توسعه فضاهای آموزشی و نوسازی مدارس نبود، نمی توانستیم خدمات مناسبی به آموزش و پرورش ارائه کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان قزوین با بیان اینکه 95 درصد تعهدات خیرین در سال 1400 انجام شد، گفت: وی گفت: در حال حاضر حدود 100 پروژه نیمه تمام در استان قزوین با مشارکت خیرین نیکوکار در حال اجراست.

وی گفت: زیربنای طرح های خیریه 66 هزار متر مربع و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها حدود 55 درصد است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های خیریه 400 میلیارد تن است که به مرور زمان با توجه به تورم افزایش می یابد.

سعادت فر در پایان گفت: استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس استان از سال 92 آغاز شد و حذف بخاری های نفتی و گازی غیراستاندارد و جایگزینی آن ها با معرفی سیستم های حرارت مرکزی و موتورخانه ها و بخاری های هوابند که خطرات کمتری دارند، آغاز شد. مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید