مصاحبه با مسن ترین دانش آموز ایرانی در کرج / مهدی بهمنی از «جبهه فاو» و «گوتنبرگ پرس» برای یادگیری در 82 سالگی! + ویدیو

زمان: 08:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801458

آنچه در ادامه می خوانید گفت و گو با مهدی بهمنی دانشجوی 82 ساله کرجی است که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته جامعه شناسی را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، او متولد مهرماه 1318، دارای 4 دختر، یک پسر، 10 نوه و یک نبیره است، 62 سال پیش مدرسه را رها کرد و زندگی خود را وقف فرزندانش کرد تا به مدارج عالی علمی دست یابد.

سال ها گذشت اما او همچنان در حال و هوای ادامه تحصیل بود تا اینکه در آذرماه 1400 به همراه دیگر دانش آموزان در یکی از دبیرستان های کرج در امتحان دبیرستان شرکت کرد.

مهدی بهمنی که قصد دارد تحصیلات آکادمیک خود را تا مقطع فوق دکتری در رشته جامعه شناسی ادامه دهد، در گفت و گو با تیتریک از سناریوی زندگی خود از «فاو تا کرج» می گوید.

«در جوانی نماینده تام الاختیار بازسازی صنعتی مناطق جنگ زده، معاونت بازسازی و معاونت پژوهشی آموزش و پرورش وزارت صنعت بودم و تا پایان جنگ خدمت کردم.

با حمایت از جنگ از فاو تا دیزل در کردستان، اولین کارخانه یخ، نانوایی و مرکز توزیع مواد غذایی را برای 5000 نفر، حمام SHM و باغ گل در مزرعه زمستانی فاو با وزارت صنعت ساختم.

در پایان جنگ سفیر ایران در هند و معاون وزیر امور خارجه شدم. من هم به عنوان بسیجی رایگان به کشورم خدمت کردم و مخارج زندگی ام را چاپخانه کرج تامین می کردم.

در سال 1345 با همکاری بهمن پورمند، بهرام کاویانی، فریدون مشیری و احمد خاتمی مهر حافظ را خلق کردم و در سفری به بندرعباس در 15 خرداد 1352 چاپ گوتنبرگ را نیز آغاز کردم.

اولین کاری که منتشر کردم مربوط به میلاد امام زمان (عج) بود و از برکت چاپخانه ام بود. از تشنگی های بی شمار روزگار، ای دوست، بس امید دارم که با تو بنشینم، زیرا گردباد منفجر شده است، اما بهار تو هر بار می وزد، اطاعتت می کنم، مرا عندلیب گلشن راز صدا کن…».

من در 20 سالگی با پسر عمویم ازدواج کردم و 50 سال است که با هم هستیم. در شب عید فطر سال 1367 همسرم برای همیشه مرا ترک کرد و از آن سال تا امروز با شعر و فرزندانم وقت می گذرانم.

سالها گذشت و در دی ماه 1400 به همراه دخترم برای شرکت در امتحانات وارد دبیرستان ایثارگران کرج شدم و برای کارکنان و دانش آموزان شگفت انگیز بود و آنها متعجب شدند.

یکی از درس های مدرسه ما “از گهواره تا گور طلب علم” است و سال آینده در کنکور سراسری شرکت می کنم، البته هدفم قبولی در دانشگاه تهران و تحصیل در رشته جامعه شناسی است.

زندگی فراز و نشیب دارد، هیچ کس نباید از لطف الهی ناامید شود و تا زمانی که هست باید مایه اثر و خدمت به جامعه باشد، هر کاری که با عشق شروع شود خستگی نیست.

گفتگوی خواندنی با مسن ترین دانش آموز ایران

من در دو سال اخیر چندین بار زمین خوردم و دچار خونریزی مغزی و سکته قلبی شدم، دکتری که مرا معالجه می کرد به پسرم گفت پدرت دو ماه بیشتر زنده نمی ماند.

به او گفتم با ادب سلام کن و بگو تا دکترای جامعه شناسی نگیرم قصد مرگ ندارم، حتما موفق می شوم.

مهدی بهمنی که برادر محمدعلی بهمنی شاعر پرآوازه است و نوه هایش حضور او را مایه خیر و برکت زندگی او می دانند، سخنان خود را با شعری به پایان می رساند که در ادامه می خوانید؛

آنجا که سخنان آتش شکوفا نمی شود، باغ پر از رنگ های کشتی بهمن است

گاهی دلم برای خودم تنگ می شود، این اطلاعات تازه ای از شاعر است

مهدی که از طریق وفا شعر می گوید، شیفته کار شاعر نیست

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید