مصرف برق مشترکان استان یزد به 1100 مگاوات در روز رسید


ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855283

فراتی معاون بهره برداری و اعزام شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: نیاز مصرفی مشترکان توزیع برق استان به حدود 1100 مگاوات در روز رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد فراتی در گفت و گو با خبرنگار یزد رسا با بیان اینکه به دلیل افزایش دما نیاز کشور به مصرف انرژی افزایش یافته است، اظهار کرد: نیاز کشور به برق به 60 هزار مگاوات و در استان مشترکان شرکت توزیع به حدود 1100 مگاوات رسیده است. که نشان از توجه روزافزون مشترکان به صرفه جویی در استان دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستم های سرمایشی نقش بسیار کلیدی در مصرف برق در ایام پیک تابستان دارند و حدود 42 درصد انرژی تولیدی در این زمینه در صورت استفاده در کولرهای آبی از راه دور یا نصب سوله بر روی آنها یا کولرها مصرف می شود. گاز تا دمای 25 درجه، با این اقدام ساده تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق خواهد داشت.

فراتی همچنین با توصیه به استفاده مشترکین خانگی از نور طبیعی در طول روز خاطرنشان کرد: پیک مصرف از ساعت 12 تا 17 و پیک شبانه از ساعت 19 تا 23 است، بگذریم.

مدیر عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق همچنین در خصوص مصرف برق در صنایع تصریح کرد: در این راستا با توجه به صنعتی بودن استان یزد تفاهم نامه های خوبی منعقد شده است که مقرر می دارد صنایع زمان خود را به سمت شیفت سوق دهند. و حجم کار تاکنون همکاری خوبی با ساعات غیر پیک داشته اند و در زمینه مصرف برق با تغییر ساعت کاری و کاهش آن امیدواریم 30 درصد برق این قسمت کاهش یابد و بعد از ساعت کاری آنها تمام مصرف خود را حذف خواهند کرد.

فراتی در پایان با اشاره به مصرف برق واحدهای مجازی نیز خاطرنشان کرد: با رصد و پایش مستمر کنتورهای این مشترکان در تلاش هستیم تا دوران پیک مصرف برق در استان را پشت سر بگذاریم. اگر همکاری نکنیم باید قطع کنیم و مشترکان کشاورزی در صورت عدم مصرف برق از ساعت 12 تا 17 تا ساعات باقیمانده برق رایگان خواهند داشت.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید