مصرف منیزیم برای بهبود افسردگی

مصرف منیزیم برای بهبود افسردگی

روز جدید : نتایج یک مطالعه انجام شده توسط محققان کشور نشان می دهد که مصرف مکمل های منیزیم می تواند باعث بهبود افسردگی و منیزیم سرم در بیماران مبتلا به افسردگی شود.

افسردگی 350 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و پیش بینی می شود تا سال 2030 به دلیل ناتوانی، علت اصلی بیماری باشد.

مطالعات اخیر ارتباط بین پاتوژنز افسردگی و سطح فاکتور نوروتروفیک مغز (BDNF) را نشان داده است.

در این راستا، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مطالعه‌ای در مورد تأثیر مکمل‌های منیزیم بر سطوح سرمی BDNF و بهبود افسردگی در بیماران افسرده انجام دادند.

این مطالعه که توسط دکتر منصور شهرکی و با همکاری منصور شکیبا، علیرضا دشی پور و مریم افشارفر انجام شد، یک کارآزمایی بالینی تصادفی دوسوکور بود.

چهل و شش مرد افسرده به مکمل های منیزیم و دارونما تقسیم شدند و روزانه 500 میلی گرم منیزیم یا دارونما به مدت هشت هفته به آنها داده شد. هشت هفته قبل از مداخله، سیاهه‌ای از افسردگی بک برای ارزیابی وضعیت افسردگی انجام شد و نمونه‌های خون از نظر وضعیت منیزیم و BDNF سرم مورد آزمایش قرار گرفتند.

نتایج نشان می‌دهد که افزودن منیزیم در پایان مداخله باعث بهبود نتیجه آزمایش افسردگی بک و منیزیم سرم می‌شود، اما تأثیری بر سطح BDNF سرم ندارد.

با این حال، به گفته محققان این پروژه، به نظر می رسد تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید