مصوبات میز ملی شیرین بیان در فارس به طور کامل اجرا نشده است

رئیس اتاق بازرگانی استان:

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه شیرین بیان در سال های اخیر تکرار شده است، افزود: بر اساس گزارش اتحادیه شیرین بیان ایران مصوبات جلسات قبلی نبوده است. به طور کامل اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

محمدصادق حمیدیان رئیس اتاق بازرگانی فارس به جدول ملی صادرات شیرین بیان ایران گفت: صنعت شیرین بیان سهم خوبی در صادرات غیرنفتی استان و کشور دارد و علیرغم حضور بیش از 80 درصدی آن. از فعالان این صنعت در فارس از نظر اشتغال و حجم سرمایه گذاری از جایگاه خوبی برخوردار است که در استان این امر باید مورد توجه مسئولان استانی و کشوری باشد.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته مشکلات فعالان اقتصادی حوزه شیرین بیان تکرار شده است افزود: طبق گزارش اتحادیه شیرین بیان ایران مصوبات جلسات قبلی تکمیل نشده و همین مشکلات تا امروز ادامه دارد و فعالیت های این بخش رو به کندی است.

حمیدیان با برشمردن مشکلات صادرات و واردات فعالان صنعت شیرین بیان از جمله مشکلات بازده ارز، معرفی موقت مواد اولیه و منابع مالی طی چند سال گذشته گفت: این عدم توجه به اجرای مصوبات شورای ملی نشان می دهد که مسئولان و بخش دولتی علاقه ای به صادرات غیرنفتی و صنایع ارزی ندارند، در حالی که همین صنایع می توانند در ارزآوری، اشتغال و توسعه اقتصادی کشور موثر باشند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: علاوه بر این تصمیمات هیئت ملی برای فعالان بخش خصوصی کشور و کل کشور است، بنابراین انتظار می رود بخش دولتی توجه جدی به اجرای مصوبات داشته باشد. این تصمیمات

وی ادامه داد: بخش خصوصی برای تسهیل کسب و کار و عملیات نیازمند کمک بخش دولتی است.

در ادامه این نشست منصور آزادی رئیس اتحادیه شیرین بیان در ایران نیز گفت: صنعت شیرین بیان ایران یک تجارت جهانی منحصر به فرد برای ایران است و جایگاه کشورمان در این بخش در دنیا ممتاز بوده است اما در گذشته. چند سالی است که به دلیل دخالت فعالان صنعت در مشکلات داخلی؛ حجم صادرات و ارزش افزوده محصول شیرین بیان ایران کاهش یافته و کشورهای دیگر به دنبال این هستند که جای ما را در جهان بگیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد صادرکنندگان شیرین بیان تحت پوشش اتحادیه کشوری صادرکنندگان شیرین بیان هستند، تصریح کرد: باید در زمینه تولید شیرین بیان در کشور تصمیمات ویژه ای اتخاذ شود، این کشور است و گلایه ما از فعالان این بخش از کشور است. بخش دولتی که توجه کافی به حل مشکلات این بخش ندارد.

میز صادرات ملی شیرین بیان ایران با حضور رئیس اتاق بازرگانی فارس، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، رئیس و اعضای اتحادیه سراسری شیرین بیان ایران و فعالان بخش خصوصی و نمایندگان بخش دولتی در محل اتاق بازرگانی فارس برگزار شد و مشکلات این صنعت به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مشکلات صادرات و واردات محصولات شیرین بیان از ایران مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گرفت و مقرر شد مصوبات جلسه فوق تا حصول نتایج ملموس پیگیری شود.



آیا این خبر مفید بود؟