معادن استان یزد به آن توجهی نشده است/ افزایش دستمزد کارگران به نفع صنعت است


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843456

عبدالملکی با اشاره به افزایش دستمزد کارگران گفت: این افزایش به نفع کارگران و به نفع تولید و حق مسلم کارگران است و همچنان شرمنده کارگران هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در مراسم کلنگ زنی، بهره برداری و افتتاح پروژه های جدید شرکت سنگ آهن مرکزی بافق ایران گفت: اولین من هدف از این سفر تشکر از یکی از کارگران سنگ آهن بافق و مدیران پرتلاش حفظ این مجموعه بزرگ و ایجاد آینده ای عالی برای آن است.

وی همچنین به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: مواردی در ذهن امام مهم بود و زمانی که تحلیل محتوای سخنان ایشان انجام شد، بیشترین تکرار کلمه و گروه ایشان «مردم» بودند.

عبدالملکی گفت: ذهن یک امام پر از اندیشه خدمت به مردم است که برآمده از مکتب اسلام است که در آن مردم متولی اصلی حکومت هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از دیدگاه بزرگان دین، بعد از وظایف، بزرگترین اقدام خدمت به مردم است و امام راحل نیز بر همین اساس وارد عرصه مبارزه شد و خود را وقف مردم کرد. “

عبدالملکی گفت: رکن اساسی همچنان مردم است و حکومت مردمی با اراده این مردم ایجاد شده و برای رسیدن به اهداف خود در خدمت به مردم شب و روز نمی شناسد.

وی ادامه داد: محور کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مردم هستند که به نظر ما این وزارتخانه مردمی هستند، زیرا اجتماعی ترین وزارتخانه است و در این وزارتخانه چهار حوزه از زندگی مردم متمرکز است. . اعم از کار و اشتغال، کیفیت و روابط کار، عرصه آینده و رفاه مردم با محوریت کاهش فقر و خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر و حوزه اموال انسانی و مدیریت صحیح دارایی های عمومی توسط منابع مالی.

عبدالملکی افزود: در این راستا تلاش کرده ایم تا نیروهای خلاق، جوان و انقلابی را بر سر کار بیاوریم و هم اکنون 600 انتصاب در این وزارتخانه در سطوح مختلف انجام شده است که اکثر آنها با وجود جوانی جوان، متخصص، مومن و انقلابی هستند. با تجربه هستند.”

وی گفت: حاصل این انتصابات در این مدت کوتاه، رکورد بانوان در بسیاری از تولیدات است و امیدی است که بر اساس امکانات واقعی جامعه است و خرسندیم که تیمی را به عنوان مدیر تا نیمه دوم.» قدم انقلاب می تواند خدمت کند.

عبدالملکی ادامه داد: یکی از اقدامات عمده و بزرگی که در این مدت انجام شد ارتقای سیستم مدیریتی و ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد بود و گاهی یک اتفاق کوچک می تواند دستان بسیار آلوده را کوتاه کند.

وی افزود: یکی از این شرکت ها از طریق چند واسطه اقدام به خرید علوفه از سنگ آهن مرکزی می کرد و به جای تعامل با یکدیگر به چند واسطه که به صورت ناعادلانه استفاده می کردند نگاه می کردند.

عبدالملکی ادامه داد: انتصاباتی صورت گرفته که توانسته اند از طریق ارتباط واسطه ها را قطع کنند و البته این شرکت ها نیز سکوت نخواهند کرد.

وی افزود: بحث شفافیت گاهی می تواند به نفع اقشار کم درآمد باشد و این امر با حذف برخی واسطه ها و افزایش سود این شرکت ها که هر دو به نفع بازنشستگان فولاد هستند، افزایش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف قطعا دوران درخشانی خواهد بود.

وی در خصوص شرکت سنگ آهن مرکزی ایران آن را یکی از بزرگان صنعت و فولاد ایران دانست و گفت: ما نباید آنطور که باید به این معدن و این منطقه توجه کنیم و اینجا بمانیم و بمانیم. در شرایطی که یکی از مزیت های مطلق کشور ما بازدهی است.»، قابل قبول نیست.

عبدالملکی نرخ رشد منفی را برای شهرستان تاسف بار خواند و گفت: این حوزه معدنی به محلی برای استخراج مواد اولیه و توسعه در جاهای دیگر تبدیل شده است و این در حالی است که منابع مالی موجود است و این امر تنها در سایه بی توجهی صورت می گیرد. ” سقوط کرده است.

وی گفت: اگر بگوییم خام فروشی برای کل کشور مطلوب نیست می توان در مقایسه منطقه ای آن را تعریف کرد و با توجه به بازگشت سرمایه باید این کار انجام شود.

عبدالملکی گفت: سنگ آهن مرکزی امروز با حمایت دستان توانمند این منطقه، رینگ دیگری را در منطقه راه اندازی خواهد کرد و عملیات امروز کمک قابل توجهی به حوزه فولاد کشور خواهد کرد و این حرکت برای سنگ آهن مرکزی، حرکت مبارکی است. استان بافق و یزد و کل صنعت فولاد کشور.

وی افزود: البته اجباری برای تامین مواد اولیه سایر مناطق وجود ندارد اما این اتفاق مبارکی برای کل صنعت فولاد است.

عبدالملکی تاکید کرد: در این روند لابیرنت و سنگ اندازی اداری را نمی پذیریم و مطمئن هستیم با وجود استاندار یزد که تیم هیئت دولت به وی رای اعتماد دادند، در استان یزد این مشکل را نخواهیم داشت.

وی افزود: اگر عده ای قصد سنگ اندازی داشته باشند قاطعانه این کار را انجام می دهیم و رئیس جمهور و مدیر به دلیل داشتن امضا حق سنگ اندازی ندارند.

عبدالملکی تاکید کرد: همه مسئولانی که امضا دارند اگر بخواهند بی احتیاطی کنند و وقت خود را تلف کنند برخورد انقلابی می شود و فرقی نمی کند از دولت قبل رفته یا در دولت فعلی منصوب شده باشند و این همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده است. بود.

وی افزود: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در دولت اعلام می کنیم که تصمیمات اتخاذ شده در استان ها صددرصد مورد حمایت ماست.

عبدالملکی با اشاره به افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران گفت: این افزایش به نفع کارگران و به نفع تولید بوده و حق مسلم کارگران است و همچنان شرمنده کارگران هستیم.

وی با اشاره به هجمه به این طرح افزود: باید از منظر انسانی و وجدان انسانی به این موضوع نگاه کنیم و مجموع افزایش حداقل دستمزدها به 2 میلیون و 400 هزار تن نمی رسد و این ایراد است. واقعا خسیس… “Е.

عبدالملکی افزود: اکثر کارفرمایان صادق این افزایش را اجرا کرده اند و من به نمایندگی از کارگران از آنها تقدیر و تشکر می کنم و می دانم که این اقدام بدون شک در افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات آنها موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید