معافیت مالیاتی اوراق بهادار بانکی + بخشنامه ابلاغ شد


ساعت: 17:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891006

رئیس سازمان امور مالیاتی بخشنامه معافیت مالیاتی اوراق بهادار بانکی را ابلاغ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی نشست مشترک رئیس کل بانک مرکزی با روسای سازمان امور مالیاتی و سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص معافیت مالیاتی انواع اوراق بانکی، بخشنامه مربوطه از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی صادر شد. سازمان امور.

در متن این بخشنامه از سوی داود منظور، رئیس سازمان مالیاتی آمده است: درآمد اشخاص حقوقی برای سرمایه گذاری در اوراق صکوک و کلیه اوراق بهاداری که در چارچوب قوانین و بر اساس ضوابط و مقررات سازمان امور مالیاتی کشور منتشر می شود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از جمله گواهی سپرده بانکی بر اساس حکم تبصره (1) ماده (143) قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات با نرخ صفر است.

7f6a160a cc06 4fa5 820b 93a40f33e727 خبر خاکستری

لازم به ذکر است در نشست رئیس کل بانک مرکزی با روسای سازمان مالیاتی و سازمان بورس و اوراق بهادار، انواع اوراق بهادار منتشر شده توسط شبکه بانکی مشمول ماده ۲۹ قانون حذف قرار گرفت. موانع تولید و طبق قانون فوق از پرداخت مالیات معاف شدند.

بنابراین انواع اوراق بهادار اعم از گواهی سپرده مدت دار عام و خاص و انواع صکوک ارزی و ریالی که در چارچوب مقررات ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر می شوند از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

این استثنا شامل کلیه اوراق منتشر شده توسط شبکه بانکی اعم از اوراقی است که در اصل منتشر و بازخرید یا به شبکه بانکی کشور منتقل شده اند، انتشار اولیه آنها در شبکه بانکی و معاملات ثانویه آنها در بازار سرمایه و همچنین انتشار اولیه و معاملات بازار ثانویه سرمایه انجام خواهد شد./

دیدگاهتان را بنویسید