معاهده مذاکره وین، فاتح محافظه کار در 1402

معاهده مذاکره وین، فاتح محافظه کار در 1402

روز جدید : معصومه آقاپور علیشاهی نماینده شبستر در مجلس دهم گفت: توافق احتمالی در وین می تواند منجر به یک سری تحولات اقتصادی در کشور شود که در نتیجه نمایندگان فعلی مجلس از آن به عنوان کار خود استفاده کنند 1402

روند اصلاح روشنایی برای تصاحب کرسی های مجلس به طور جدی در حال انجام است.» این سخنی است که برخی از سیاسیون به ویژه اصولگرایان مطرح می کنند.

معصومه آقاپور علیشاهی که تا چندی پیش در دادگاه بهارستان حضور داشت، می‌گوید; صحبت از انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوازدهمین دوره هنوز زود است و باید منتظر نیاز جامعه برای شکل دادن به سیاست جریان های سیاسی باشیم.

وی تاکید می کند؛ در روزی که مردم از مرزهای سیاسی عبور کرده اند، تنها سیاستمدارانی شانس ورود به مجلس شورای اسلامی را دارند که تجربه عملی قابل قبولی برای جلب توجه افکار عمومی داشته باشند.

برای تحلیل انتخابات 1402 خیلی زود است

این نماینده سابق مجلس گفت: صحبت از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1402 زود است و نباید کار اخیر اصولگرایان در این حوزه را کار جدی سیاسی دانست.

وی گفت: باید منتظر بمانیم تا نتیجه مذاکرات هسته ای وین مشخص شود و سپس او درباره شرایط صحبت کند. زیرا ممکن است برای سال آینده تغییراتی در بودجه ایجاد شود و حتی با آزاد شدن پول های بلوکه شده در کشور ما یک سری گشایش های اقتصادی ایجاد شود.

برجام می تواند به بهبود شرایط زندگی منجر شود

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس دهم به این پیش بینی پرداخت و گفت: ممکن است توافق وین باعث بهبود وضعیت معیشتی مردم، برخی روابط سیاسی و حتی توسعه فعالیت های عمرانی در کشور شود.

آقاپور علیشاهی تاکید کرد: فرصت های ذکر شده همزمان با سال سوم مجلس یازدهم خواهد بود و این موضوع می تواند برگ برنده ای را برای نمایندگان فعلی فراهم کند. با این حال، این موضوع به فرآیند مذاکره بستگی دارد و ممکن است یک فرضیه باقی بماند.

نماینده سابق مردم شبستر در مجلس گفت: باید منتظر آینده بود و پس از شفاف سازی درباره مذاکرات هسته ای و نوع اقدام اقتصادی دولت ها درباره انتخابات مجلس دوازدهم صحبت کرد. در مجموع انتظار می رود که انتخابات مجلس آینده در نیمه دوم سال 1401 داغ شود.

رسانه ها بازیگر اصلی انتخابات 1402 خواهند بود

وی گفت: امروز نمی توان رسانه ها و تاثیر آن ها بر صدا و نظر مردم را نادیده گرفت. به همین دلیل در انتخابات 1402 علاوه بر نقش روشنفکران و دانشگاهیان، باید به کارکرد رسانه نیز توجه زیادی شود.
کشور دچار بحران می شود اگر …

این نماینده سابق مجلس در بخشی دیگر از گفتگوی خود با قرن جدید گفت: اگر مجموعه ای از آزمون ها و خطاها از سوی بخشی از دولت شکل بگیرد، حتی می تواند بر طبقه متوسط ​​و برخی بحران های اجتماعی در کشور تاثیر بگذارد.

آقاپور علیشاهی در پاسخ به این سوال که بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس به شدت از مجلس گذشته انتقاد می کنند که آیا خود این افراد تاکنون کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذاشته اند، گفت: مردم متوجه کیفیت نمایندگان فعلی مجلس شده اند. تورم، کاهش ارزش ملی. ارز، تصویب قوانین غیرضروری و حتی تعدد در تصمیم گیری ها، این تنها بخشی از کارنامه امروز نمایندگان مجلس است.

مجلس یازدهم فاقد ثبات در تصمیم گیری است

این نماینده سابق مجلس با انتقاد از بی ثباتی آرای فعلی مجلس گفت: طی دو هفته اخیر شاهد رد و تصویب مکرر مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 1401 بوده ایم. همه اینها نشان می دهد که مجلس فعلی فاقد ثبات در تصمیم گیری و یکپارچگی است.

آقاپور علیشاهی گفت: مجلس دهم در ارائه دیدگاه های خود بسیار باثبات بوده و با وجود اختلافات گفتمانی، پس از اتخاذ تصمیمات مهم، هیچ گاه رای زیادی به دست نیامده است. نمایندگان مجلس دهم با وجود همه مشکلات حداکثر انرژی خود را صرف معیشت و اقتصاد مرتبط با زندگی مردم کردند.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه نمایندگان قبلی تا دیروز منتقد مجلس سابق بودند، اما در همان مجلس دهم قوانین بسیار خوبی در مورد «زنان»، «کسب و کار»، «کسب و کارهای نوپا»، «شرکت های دانش بنیان» و. .، بسیاری از اقدامات منحصر به فرد انجام داد.

مجلس دهم در مقابل انتقادات از جانب کشور سکوت اختیار کرد

آقاپور علیشاهی گفت: اگر یکی از نمایندگان مجلس دهم گزارش عملکرد خود را منتشر کند قطعا وضعیت بهتری نسبت به نمایندگان فعلی دارد اما سکوت اصلاح طلبان و نمایندگان اصولگرای مجلس سابق در مقابل نامردان. انتقاد؛ این فقط برای حفظ آرامش کشور است.

اولویت های جامعه در حال تغییر است

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره احتمال ادغام اصلاح طلبان قبل از انتخابات مجلس 1402 گفت: باید مدتی صبر کرد تا معیارهای انتخاب مردم را بفهمیم. به نظر می رسد در آینده نزدیک اولویت های اجتماعی تغییر خواهد کرد و هر جریان سیاسی که به دنبال پیروزی در انتخابات آتی مجلس است باید ضمن دادن شعارهای صریح، کاملا عمل گرا و منطبق با نیازهای روز جامعه باشد.

مردم از جناح های سیاسی عبور کردند

نماینده سابق مردم شبستر در مجلس در پایان گفت: کسانی که تجربه بسیار موثری دارند باید توسط جریان های سیاسی معرفی شوند. چرا که مردم از شعارهای پوپولیستی خسته شده اند و حتی به جناح بندی های سیاسی روی آورده اند و فقط به دنبال انتخاب افراد عمل گرا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید